دستگاه امحاء زباله اهدایی چین به قم تعلق یافت

گروه اجتماعی الف،   3990131100

رئیس شورای شهر قم گفت: با پیگیری شورا و شهرداری قم، دستگاه امحاء زباله اهدایی چین به قم تعلق گرفت و به‌زودی وارد کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، عبدالله جلالی در جلسه دیدار اعضای شورای شهر با رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با قدردانی از تلاش مدافعان سلامت در مقابله با کرونا اظهار داشت: کار درمانی، پروسه سختی بوده و بحرانی و خطیر است، بنابراین باید به تلاش‌گران عرصه سلامت، خدا قوت گفت.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: یکی از برنامه‌های شورا، سر زدن به بیمارستان‌ها و بازدید میدانی از اقدامات بود، اما توصیه شد با توجه به بحران کرونا، به‌طور غیرمستقیم جویای وضعیت مشکلات و دغدغه‌ها باشیم.

وی بیان کرد: صحن علنی شورا، فرصت خوبی برای ارائه برنامه‌ها و مطالبات و دیدگاه‌هاست و علوم پزشکی می‌تواند با حضور در جلسه شورا بخشی از دغدغه‌ها و مطالبات را مطرح کند و شورا نیز در حد توان آن را پیگیری می‌کند.

جلالی خاطرنشان کرد: شورا در نظر دارد در این هفته از ده نفر از پزشکان و پرستاران و خانواده سه تن از مدافعان شهید به‌پاس زحماتی که در مقابله با کرونا کشیده‌اند تجلیل کند.

وی گفت: حوزه درمان سختی‌های زیادی پشت سر گذاشته است و دغدغه‌های زیادی همچنان وجود دارد که با موج دومی مواجه نشویم، در شورا جلسات زیادی برگزار شد و طرح‌هایی را دنبال کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: یکی از موضوعات مهم در روزهای اول بحث کفن‌ودفن متوفیان بود که در این زمینه سردخانه‌ای آماده‌سازی شد، همچنین برای محل شستشو و هماهنگی بین تیم طلاب جهادی و نحوه دفن و رایگان شدن هزینه‌ها نیز مصوباتی در شورا داشتیم.

وی تصریح کرد:در شهرداری، نیروهای کارگری و خدماتی زیادی در جمع‌آوری پسماند و خدمات مدیریت شهری درخطر آسیب جدی قرار داشتند و مصوبه‌ای برای تأمین ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده برای این نیروها به تصویب رسید.

جلالی عنوان کرد:خدمات شهری در دوران کرونا نه‌تنها متوقف نشد بلکه در برخی از بخش‌ها همچون ضدعفونی با حضور نیروهای متعدد و 50 دستگاه خودرو شاهد رشد خدمات و فعالیت‌ها بودیم، همچنین برای نشاط شهری و جلوگیری از افسردگی در این دوران، در راستای توسعه فضای شهر و خدمات شهری اقداماتی صورت گرفت تا شهروندان، منظر زیبایی از شهر را مشاهده کنند.

وی گفت: توسعه خدمات شهرداری در شرایطی بود که در بسیاری از حوزه‌ها، درآمد خود را از دست داد و حتی در تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی باید حقوق رانندگان پرداخت می‌شد که هزینه‌هایی را در برداشت، اما مدیریت شهری دست از تلاش برنداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: یکی از دغدغه‌های قم با توجه به اینکه کرونا، برای نخستین بار در قم شناسایی و روند درمان نیز از قم آغاز شد، بحث زباله‌های عفونی بود که با توجه به خبر اهدای یک دستگاه امحای زباله‌های عفونی، با پیگیری شورا و شهرداری قم، دستگاه امحاء زباله اهدایی چین به قم تعلق گرفت و به‌زودی وارد کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: البته پیگیری خوبی از سوی نمایندگان مجلس ازجمله امیرآبادی و لاریجانی در جهت ورود دستگاه به قم انجام شد که جای تقدیر دارد، این دستگاه که یک‌میلیون یورو ارزش دارد، می‌تواند بخش زیادی از دغدغه‌های استان قم را رفع کند و به‌زودی وارد گمرک می‌شود.