ادعای آمریکا در رابطه با آزمایش اتمی چین و پرتاب موشکی روسیه

گروه جهان الف،   3990128028
ادعای آمریکا در رابطه با آزمایش اتمی چین و پرتاب موشکی روسیه

آمریکا ادعا کرده است که چین احتمالاً چند آزمایش اتمی سطح پایین انجام داده و هم‌چنین روسیه موشک ضدماهواره‌ای خود را آزمایش کرده است که این اقدامات را نمونه‌ای از تهدیدهای پیش‌رو خوانده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز آمریکا ادعا کرده است که چین احتمالاً چند آزمایش هسته‌ای سطح پایین انجام داده است و هم‌چنین روسیه موشک ضدماهواره‌ای خود را آزمایش کرده است.

ایالات متحده این اقدامات را نمونه‌ای از تهدیدهای پیش‌رو می‌داند.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد که چین ممکن است به صورت مخفیانه به انجام آزمایشات هسته‌ای زیرزمینی با مواد انفجاری با قدرت بسیار پایین پرداخته باشد.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش کرده است که وزارت امور خارجه ایالات متحده مدعی شده است دولت چین ممکن است به صورت مخفیانه به انجام آزمایشات هسته‌ای زیرزمینی با مواد انفجاری با قدرت بسیار پایین علی‌رغم تکذیب آن پرداخته باشد.

آمریکا هم‌چنین مدعی شده است عدم شفافیت پکن در جلوگیری از انتقال اطلاعات واقعی از سنسورهای مرکز نظارت آژانس بین‌المللی اتمی نقض پیمان منع انجام آزمایشات هسته‌ای توسط چین را تأیید می‌کند.

از سوی دیگر ارتش آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده است که روسیه نیز به آزمایش موشک‌های ضدماهواره‌ای خود پرداخته و آن را نمونه‌ای از تهدیدهای پیش‌روی ایالات متحده در فضا خواند.

ژنرال جان ریموند، فرمانده مرکز فرماندهی فضایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا آماده و متعهد به جلوگیری از تجاوز و دفاع از میهن و ملت خود و هم‌پیمانانمان و نیز مدافع منافع ایالات متحده در فضا است.

گفته شده که روسیه سیستم موشکی ضدماهواره‌ای جدید موسوم به (نادول) را مورد آزمایش قرار داده و از فاصله‌ی حدود ۸۰۰ کیلومتری (۴۹۷ مایل) شمال مسکو پرتاب شده است.

ارتش آمریکا به طرز چشمگیری برای نظارت سامانه‌های موشکی به ماهواره‌های خود در فضا نیاز دارد و این آزمایش می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

پیش تر ایالات متحده آمریکا و چین هم آزمایش‌های ضدماهواره‌ای مشابهی انجام داده بودند. در ماه مارس هند جدیدترین آزمایش موشکی ضدماهواره‌ای خود را به انجام رساند.