رابط کاربری جدید EMUI ۱۰.۱ هوآوی چه امکانات جدیدی دارد؟

گزارش بازرگانی،   3990127053

به‌روزرسانی ۱۰.۱ رابط کاربریEMUI مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و امکانات جدید را به محصولات هوآوی اضافه می‌کند. این آپدیت برای طیف قابل توجهی از محصولات این برند عرضه خواهد شد.

هوآوی همزمان با رونمایی از پرچمدارهای جدید خود از سری Huawei P40، نسخه جدیدی از اکوسیستم نرم‌افزاری خود یعنی EMUI 10.1 را هم معرفی کرده است. این نسخه جدید EMUI قابلیت‌های هوشمند جدیدی را کنار قابلیت‌های ارتباطی یکپارچه خود ارائه می‌دهد.

MeeTime

MeeTime یک قابلیت جدید در EMUI 10.1 است که راهکارهای جدیدی برای به اشتراک‌گذاری لحظات و تجربیات مختلف زندگی شما با دوستان و خانواده ارائه می‌دهد.

با به اشتراک‌گذاری آنچه روی صفحه‌نمایش گوشی در جریان است می‌توان جذابیت بیشتری به گفتگوهای MeeTime اضافه کرد. به عنوان نمونه هنگامی که در خرید یک محصول به صورت آنلاین و از طریق گوشی مردد هستید، می‌توانید با به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش، نظر دیگران را هم جویا شوید.

MeeTime این امکان را فراهم کرده تا حتی در شرایطی که ارتباط شبکه ضعیف است، با دوستان و خانواده تماس‌های ویدئویی باکیفیت برقرار کنید. 

با استفاده از MeeTime می‌توانید یک دوربین‌ ورزشی یا همان Action Camera را هم داشته و به کمک آن ارتباطی فراگیرتر داشته باشید. امکان برقراری تماس‌های ویدئویی به صورت ویدئو کنفرانس یکی دیگر از جذابیت‌های این سرویس است. 

 

 

بهینه‌سازی رابط کاربری

حرکت در منوها و محیط‌های مختلف بهینه‌سازی شده و عکس‌العمل نسبت به لمس صفحه‌نمایش توسط کاربر به کمک افکت «لغزش و اصطکاک» محسوس‌‌تر شده است. درست مانند دنیای واقعی همان‌طور که اشیای در حال حرکت به تدریج با کم شدن سرعت متوقف می‌شوند، در جابه‌جایی‌های درون گوشی نیز شاهد کاهش سرعت، قبل از توقف محتواهای در حال جابه‌جایی خواهید بود. 

اپلیکیشن‌های داخل نوار کناری یا همان «سایدبار» (Sidebar) با کشیدن و رها کردن وارد حالت نمایش چندپنجره‌ای می‌شوند. حتی می‌توان عکس‌، متن‌ و فایل‌ها را نیز کشیده و از برنامه‌ای به برنامه دیگرمنتقل کرد. پنجره‌های شناور هم به کاربر این امکان را می‌دهند تا کارهایی مانند پاسخ‌دادن به پیامک‌های متنی را بدون اینکه از حالت نمایش تمام‌صفحه برنامه‌ دیگری که در حال استفاده از آن هستند، پاسخ دهند. 

قابلیت دیگر این رابط‌کاربری امکان نمایش محتوای مورد نظر کاربر در حالتی است که کاربر از گوشی استفاده نمی‌کند. این قابلیت که Micro-Stereo AOD نام دارد در سه لایه پیش‌زمینه، اعداد و پس‌زمینه، الگویی سه بعدی به صفحه‌نمایش گوشی می‌بخشد.

 

Multi-Screen Collaboration

قابلیت‌های جدیدی نیز به بخش انتقال و نمایش محتویات گوشی هوشمند روی دیگر دستگاه‌ها یا همان Multi-Screen Collaboration اضافه شده است. به عنوان نمونه به‌سادگی می‌توانید تماس‌های صوتی یا تصویری گوشی خود را از طریق کامپیوترهای تولیدی هوآوی مدیریت کنید. در روندی معکوس، امکان استفاده از دوربین و میکروفون کامپیوتر و اتصال آنها به گوشی هوشمند شما نیز میسر است. علاوه بر آن امکان استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتر برای بازکردن مستقیم فایل‌ها یا لینک‌های روی گوشی نیز وجود دارد.

Huawei Share

سرویس Huawei Share در EMUI 10.1 از انتقال با سرعت بالای فایل بین دستگاه‌های تولیدی هوآوی پشتیبانی می‌کند. اما علاوه بر گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی هوآوی، سرویس Huawei Share از محصولات تولیدی شرکت‌های دیگر هم پشتیبانی خواهد کرد.

ONEHOP

با استفاده از این قابلیت برای ارتباط با دستگاه‌های دیگر، نیازی به طی کردن فرایندهای پیچیده نیست و کافی است فقط نام دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

 

CAST+

Huawei Cast+ قابلیت دیگری است که ارتباط روان بین گوشی و دستگاه‌های پروژکتور را مهیا می‌کند. این قابلیت هنگام استفاده از شبکه‌های ناپایدار نیز می‌تواند به خوبی محتویات گوشی را روی صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر به نمایش بگذارد. با توجه به تاخیر کم ارتباطی حتی می‌توانید با استفاده از یک کنترلر گیمینگ بلوتوثی نیز فرایند اتصال را عملی کنید.

 

 

Sound Booster

در صورتی که بخواهید صدای خود در اتاقی بزرگ بشنوید، کافی است قابلیت Sound Booster را فعال کنید. به این ترتیب صدای شما با اتصال گوشی به یک اسپیکر بلوتوثی تقویت خواهد شد. حتی می‌توانید از هدفون‌های بلوتوثی نیز به همین شیوه استفاده کنید تا در محیط‌های شلوغ همچنان مکالمه‌ای شفاف داشته باشید. 

 

Gallery

در قسمت گالری می‌توان تمام فایل‌های صوتی و تصویری موجود در دستگاه‌های دیگری که همگی از EMUI 10.1 استفاده می‌کنند، به یک شبکه وای‌فای مشترک وصل هستند و از شناسه کاربری مشابه هوآوی برخوردارند را مشاهده کرد. قابلیت جستجو در این فایل‌ها نیز وجود دارد.

 

Celia؛ دستیار صوتی هوشمند هوآوی

دستیار هوشمند صوتی هوآوی با نام Celia نیز همراه با EMUI 10.1 در اختیار کاربران و بازارهای جهانی قرار گرفته است. برای استفاده از این دستیار هوشمند کافی است کلید روشن و خاموش دستگاه را به مدت یک ثانیه نگه داشته یا عبارت «هی سیلیا» (Hey Celia) را به زبان بیاورید. 

امکان شناسایی سوژه، کنترل پخش فایل‌های چندرسانه‌ای و پیامک‌ها، ترجمه چهره به چهره و تشخیص کالری غذا از کارهایی است که از عهده این دستیار هوشمند صوتی برمی‌آید. 

 

Multi-Device Control Panel

Multi-Device Control Panel پلتفرمی یکپارچه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که به آسانی می‌تواند تمامی دستگاه‌های متصل در مجاورت خود را مشاهده و تشخیص دهد. از این پنل که با کشیدن انگشت به سمت بالا روی صفحه‌نمایش در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، می‌توان برای مدیریت دستگاه‌های موجود در پلتفرم اینترنت اشیا، فعال کردن حالت پروجکشن گوشی و انتقال محتوا به صفحه‌های‌نمایشی بزرگ‌تر و سایر موارد مشابه استفاده کرد. این پنل به طور خودکار دستگاه‌هایی که به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کنند را به کاربر پیشنهاد می‌دهد. 

امنیت بالاتر، عملکرد روان‌تر

میکرو کرنل TEE در حال حاضر به استاندارد CC EAL 5+ به عنوان بالاترین گواهی امنیتی برای سیستم‌عامل دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی، دست پیدا کرده است. به این ترتیب تمام تراکنش‌ها، تاییدها و موارد دیگر در بالاترین سطح امنیتی مدیریت می‌شوند. 

سرعت پاسخگویی سیستم به درخواست‌های کاربر تا ۲۰.۸ درصد افزایش پیدا کرده و متوسط نوسان تاخیر تا ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است تا شاهد عملکردی سریع و روان در EMUI 10.1 باشیم.

 

 

دستگاه‌های واجد شرایط

هوآوی تایید کرده به‌روزرسانی EMUI 10.1 برای بیش از ۳۰ مدل گوشی هوشمند این شرکت ارائه خواهد شد. گوشی‌های هوشمند سری P40 هوآوی از ابتدا با این نسخه از EMUI عرضه خواهند شد.

لیست دیگر گوشی‌های هوشمند واجد شرایط به شرح زیر است:

 
Huawei Mate 20 
Mate 20 Pro

Mate 20 Porsche Design 
Huawei Mate 20 X 4G

Huawei Nova 6

Nova 6 5G

Nova 6 SE

MatePad Pro

MediaPad M6 10.8 
M6 8.4

MediaPad M6 Turbo Edition

Huawei P30P30 ProHuawei Mate 30 4G 
Mate 30 5G 
Mate 30 Pro 4G30 Pro 5G 
Mate 30 RS Porsche Design 
Huawei Mate 20 X 5G 
Mate Xs

Mate X

Huawei Nova 5 Pro

Nova 5

Nova 5i Pro

Huawei Nova 5z

Enjoy 10S

گوشی‌های یاد شده در آینده و به مرور زمان آپدیت رابط کاربری را از طریق OTA (به‌روزرسانی بی‌سیم با اینترنت) دریافت خواهند کرد.