فرانسه سفیر چین را به دلیل اظهارات درباره کرونا فراخواند

گروه جهان الف،   3990126194

خبرگزاری فرانسه می‌گوید وزارت خارجه فرانسه سفیر چین را به دلیل اظهارات مقام‌های این کشور درباره ویروس کرونا فراخوانده است.

به گزارش فارس،طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه فرانسه سه‌شنبه گفته سفیر چین را به دلیل مجموعه‌ای از اظهارنظرهای مطرح‌شده از سوی سفارت پکن در پاریس در خصوص ویروس کرونا احضار کرده است.

«ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای گفت: «من امروز صبح که سفیر احضار شد ناخرسندی خودم را از برخی اظهارات خاص مطرح کردم.»

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین گفته این اظهارات تناسبی با کیفیت رابطه میان پاریس-پکن نداشته‌اند.

وب‌سایت سفارت چین در فرانسه روز یکشنبه مقاله‌ای مفصل را به زبان فرانسه، ظاهراً با هدف پاسخدهی به انتقادهای مطرح‌شده از سوی رسانه‌های غربی در خصوص مدیریت چین در ماجرای گسترش شیوع بیماری کووید-۱۹ منتشر کرده بود.

در بخشی از این مقاله که نویسنده آن یک دیپلمات بی‌نام چینی بود آمده بود خانه‌های سالمندان در فرانسه اجازه داده‌اند مردم به دلیل گرسنگی و بیماری جانشان را از دست بدهند. 

در این مقاله همچنین از اقدام وزارت دفاع آمریکا در اخراج فرمانده ناو هواپیمابر «یواس‌اس تئودور روزولت» هم انتقاد به عمل آمده بود.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد. در حال حاضر شمار  مبتلایان به کووید-۱۹ به بالای ۲ میلیون نفر رسیده است.