اعلام قرنطینه ۴۸ ساعته در ترکیه

گروه جهان الف،   3990123020

وزارت کشور ترکیه از اعلام منع آمد و شد در ۳۰ کلان شهر و یک استان به مدت ۴۸ ساعت خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از آناتولی، وزارت کشور ترکیه طی بیانیه ای اعلام کرد که از بامداد روز شنبه برای مقابله با گسترش ویروس کرونا به مدت 48 ساعت در 30 کلان‌شهر و استان زونگولداغ مقررات منع آمدوشد برقرار شده است.

بر اساس بیانیه وزارت کشور ترکیه، از شهروندان مقیم استان زونگولداغ و 30 کلان‌شهر آدانا، آنکارا، آیدین، بالیک‌اسیر، بورسا، دنیزلی، دیاربکر، ارزروم، اسکی‌شهیر، غازی عانتب، حتای، استانبول، ازمیر، قهرمان‌ماراش، کایسری، کوجا‌لی، قونیه، مالاتیا، مانیسا، ماردین، مرسین، موغلا، اردو، ساکاریا، سامسون، شانلی‌اورفا، تکیرداغ، ترابزون و وان خواسته شده از ساعت 00:00 بامداد شنبه به مدت 48 ساعت از خانه خارج نشوند.

همچنین سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در این زمینه گفت: این یک  مقررات منع آمدوشد عادی نیست. این اقدامات احتیاطی برای مقابله با شیوع کرونا است.

فخرالدین آلتون رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد: مدت مقررات منع آمد و شد فقط 48 ساعت است و مشاغلی مانند نانوایی و داروخانه‌ها فعالیت خود را در این مدت ادامه خواهند داد.

به دنبال این بیانیه که کمی قبل از پایان روز جمعه منتشر شد، مردم این شهرها برای خرید مواد غذایی و وسایل مورد نیاز خود به خیابانها و فروشگاهها سرازیر شدند که این امر باعث ازدحام و شلوغی در این شهرها شد.