گزارش اختصاصی الف؛ افزایش تحرکات عناصر مخفی داعش در جنوب استان کرکوک؛ پاسخ قاطع نیروهای عراقی به حملات تروریست‌ها + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3990123005

از مناطق جنوبی استان کرکوک (هم مرز با شمال شرق استان صلاح الدین) خبر می رسد، هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش حمله گسترده ای را علیه نیروهای عراقی انجام دادند.

افزایش تحرکات عناصر مخفی داعش در جنوب استان کرکوک؛ پاسخ قاطع نیروهای عراقی به حملات تروریست‌ها + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین‌الملل الف، براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی داعش حملات را از منطقه « زرگه» در نزدیکی فرودگاه نظامی « حلیوه» علیه مواضع رزمندگان تیپ 52 بسیج مردمی ( نیروهای ترکمان منطقه و کتائب امام علی «ع» ) ترتیب دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای بسیج مردمی مستقر در منطقه با هوشیاری موفق شدند تحرکات تروریست های داعش را در این محور رصد کنند و به سرعت به میدان آمدند و واکنش قاطع نشان دادند.

رزمندگان بسیج مردمی در نهایت پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات را به طور کامل در این محور دفع کنند؛ عناصر تروریستی داعش پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از منطقه متواری شدند.

به گزارش گروه بین الملل الف، سه تن از نیروهای تیپ 52 بسیج مردمی به نام های «خورشید العامری، ماجد کمال العامری  و فلاح عریان العامری» در جریان درگیری ها و دفع حملات به شهادت رسیدند.

همزمان با دفع حملات هسته های خاموش داعش، گروهی از نیروهای پلیس فدرال هم به منطقه اعزام و در حال جست و جوی نقطه به نقطه برای شناسایی تروریست ها هستند تا امنیت را به طور کامل برقرار کنند.

مناطق جنوبی استان کرکوک و شمال شرق استان صلاح الدین به دلیل قرار گرفتن در مسیر «طوزخورماتو - تکریت» و نزدیکی به نقاط مهمی از جمله غرب آمرلی، جنوب داقوق، شرق تکریت، طوزخورماتو و حومه غربی دریاچه العظیم از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

از منطقه « داقوق» در جنوب استان کرکوک نیز خبر می رسد، تحرکات عناصر مخفی داعش بار دیگر افزایش یافته است و تروریست ها روستای « علی سرای» را با شلیک چند خمپاره هدف قرار دادند و خسارت های را وارد کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های داعش پس از فعال شدن در این محور نسبت به آلوده کردن مناطق به تله های انفجاری اقدام کردند که تاکنون منجر به زخمی شدن 3 تن از نیروهای پلیس فدرال شده است.

به گفته منابع میدانی، روستای « علی سرای» حدود 15 کیلومتر با مرکز شهرستان داقوق فاصله دارد و حملات مستمر هسته های خاموش داعش باعث شده شمار زیادی از اهالی این منطقه را تخلیه و ترک کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، این منطقه همچنین به دلیل نزدیکی به خطوط تماس در اقلیم کردستان همواره نا امن بوده است؛ حضور تروریست های موسوم به «پرچم سفید» در این محور هم عامل دیگر ناآرامی به شمار می آید.

روند تحولات میدانی اخیر در مجموع نشان می دهد آمریکایی ها با همکاری برخی نیروهای نظامی در اقلیم کردستان از عناصر مخفی داعش حمایت بیشتری می کنند تا استان کرکوک به ویژه شهرستان « داقوق» را ناآرام کنند.

شهرستان راهبردی داقوق از محور شمالی حدود 40 کیلومتر با شهر کرکوک فاصله دارد و همچنین نقطه اتصال سه منطقه مهم «تکریت، طوزخورماتو و تازه» محسوب می شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.