گزارش اختصاصی الف/ جزئیات عملیات گسترده علیه رزمندگان یمنی در استان البیضاء؛ تلاش ائتلاف سعودی برای جبران شکست ها + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3990122012 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
جزئیات عملیات گسترده علیه رزمندگان یمنی در استان البیضاء؛ تلاش ائتلاف سعودی برای جبران شکست ها + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، همزمان با پیشروی رزمندگان یمنی در محور جنوب غرب و شمال غرب استان الجوف و غرب استان مارب، نیروهای ائتلاف سعودی برای جبران شکست ها، عملیاتی را محور شمال و جنوب شرق استان البیضاء آغاز کردند.

در هفته های گذشته نیروهای ائتلاف سعودی ضربات مهلکی را متحمل شدند و مساحت وسیعی از مناطق تحت اشغال را از دست دادند و حالا درصدد هستند فشار را بر نیروهای یمنی در محورهای دیگر افزایش دهند تا از وضعیت به وجود آمده خارج شوند.

یگان توپخانه و جنگنده های ائتلاف سعودی در محور نخست ( بخش قانیه در شمال استان البیضاء و هم مرز با جنوب استان مارب) مواضع رزمندگان یمنی را به شدت هدف قرار دادند تا راه برای پیشروی های زمینی باز شود.

همزمان با حملات توپخانه ای و هوایی، رسانه های ائتلاف از عقب نشینی نیروهای یمنی و پیشروی نیروهای مزدور سعودی در این محور خبر دادند اما یک منبع میدانی این اخبار را تکذیب کرد و بی اساس دانست.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ائتلاف سعودی در محور دوم ( بخش ناطع در شمال استان البیضاء و نزدیکی مرزهای مشترک با جنوب استان مارب) عملیاتی را با پشتیبانی یگان توپخانه و جنگنده ها علیه رزمندگان یمنی آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل الف، در جریان درگیری ها در این محور که بیش از 10 ساعت ادامه داشت، شماری زیادی از نیروهای ائتلاف سعودی از جمله چند فرمانده میدانی کشته و زخمی شدند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی با وجود حملات سنگین جنگنده های ائتلاف ( 15 حمله هوایی) در منطقه ماندند و عقب نشینی نکردند و نیروهای تحت فرمان رژیم سعودی در نهایت نتوانستند در بخش « ناطع» به نتیجه ای دست یابند.

 

نیروهای ائتلاف سعودی در محور سوم نیز عملیاتی را از حومه غربی منطقه « لودر» در شمال غرب استان « ابین» برای اشغال بخش « مکیراس» در جنوب شرق استان البیضاء علیه رزمندگان یمنی انجام دادند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، دهها تن از نیروهای ائتلاف سعودی در جریان درگیری ها در این سه محور کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی نیز به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

استان راهبردی البیضاء در جنوب یمن واقع شده و هم مرز با استان های «شبوه، مارب، ذمار، ضالع، ابین و لحج» است؛ این استان یکی از مهم ترین راه های ورود رزمندگان یمنی به سواحل جنوبی این کشور به شمار می آید.

به گزارش گروه بین الملل الف، حملات علیه رزمندگان یمنی و درگیری های سنگین در استان البیضاء در حالی در سه محور جریان دارد که امروز ائتلاف سعودی آتش بس یک طرفه ای را در یمن اعلام کرده بود.