تشدید بارش ها در تهران/آماده باش در سراسر استان

گروه اجتماعی الف،   3990122011

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان این که شاهد تشدید بارش ها تا روز یکشنبه در استان تهران هستیم، از اعلام اماده باش سراسری در این استان خبر داد.

منصور درجاتی در گفتگو با مهر اظهار داشت: پس از تحلیل و بررسی و راستی آزمایی نهایی به فرمانداران استان، مدیران محترم دستگاه‌ها و شهرداران استان در خصوص تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی اطلاع رسانی شد.

وی افزود: در حال حاضر شاهد تشدید و تداوم باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ و در مناطق بالادستی و سردسیر بارش برف هستیم، که به بالا آمدن سطح رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی می‌انجامد و این روند تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از مردم خواست، از تردد غیر ضروری اجتناب کرده و گفت: عدم تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها در این شرایط ضروری است.

وی خواستار مدیریت سدها و اتخاذ تمهیدات لازم برای مدیریت عبور سیلاب احتمالی و اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ محصولات کشاورزی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله فرمانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی ذیربط و شهرداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آب گرفتگی معابر شد و گفت: در حال حاضر تنها خطر جاری شدن سیلاب و روان آب مورد تاکید است و تمهیدات لازم جهت آمادگی نیروها و مقابله با خسارات احتمالی در سطح استان تهران فراهم شده است.