گزارش اختصاصی الف/ آخرین تحولات میدانی استان صلاح الدین؛ جزئیات عملیات نیروهای بسیج مردمی در منطقه مهم و راهبردی « العیث» + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3990121078
آخرین تحولات میدانی استان صلاح الدین؛ جزئیات عملیات نیروهای بسیج مردمی در منطقه مهم و راهبردی « العیث» + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، گروهی از رزمندگان تیپ 21 بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را برای پاکسازی منطقه مهم « العیث» در شرق استان صلاح الدین انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان بسیج مردمی در جریان جست وجوی نقطه به نقطه در این محور در تلاش هستند مناطق آلوده را از لوث وجود هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش پاکسازی کنند.

علاوه بر شناسایی عناصر مخفی داعش، کشف و ضبط انبارهای سلاح و تجهیزات نظامی در منطقه « العیث» در دستور کار قرار گرفته است؛ یک تن از نیروهای اطلاعات تیپ 21 بسیج مردمی در جریان این عملیات زخمی شده است.

در روزهای گذشته تحرکات هسته های خاموش داعش در این منطقه افزایش یافته است و نیروهای عراقی با انجام عملیات پیش دستانه درصدد هستند از حملات غافلگیرانه تروریست ها به اهالی و نیروهای امنیتی جلوگیری کنند.

منطقه « العیث» در شرق استان صلاح الدین از محور شرقی با استان دیاله هم مرز است و از محور غربی به شهرهای « تکریت و سامراء» و از محور جنوبی به شهر « بلد» متصل می شود و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

به گزارش گروه بین الملل الف،صعب العبور بودن و وجود دهها غار، دره و ... منطقه « العیث» را به مکان مناسبی برای رشد و تقویت عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش تبدیل کرده است؛ بخشی از منطقه العیث را صحرای شن تشکیل می دهد.

موقعیت جغرافیایی منطقه العیث باعث شده تروریست ها به صورت مستمر بتوانند حملاتی را از این محور علیه نیروهای عراقی و اهالی در مناطق حومه ترتیب دهند و ناامنی ایجاد کنند و به همین دلیل نیروهای عراقی برای پاکسازی این منطقه وارد عمل شده اند.

به گفته منابع میدانی، حضور و نفوذ عناصر مخفی داعش در منطقه « العیث» و نقاط حومه همچنین باعث شده شماری از اهالی به خانه های خود در این منطقه بازنگردند چرا که در معرض حملات تروریست ها هستند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در یک سال گذشته، تروریست های داعش دهها مرتبه مواضع نیروهای امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی را در منطقه « العیث» با حملات خمپاره ای هدف قرار دادند و چندین عملیات زمینی را هم انجام دادند.

به گزارش گروه بین الملل الف، منطقه راهبردی « العیث» با مناطق غربی استان دیاله هم مرز است و همین مسئله باعث شده تروریست های داعش از این محور بتوانند به عمق این استان نفوذ کنند.

در حال حاضر، عملیات نیروهای بسیج مردمی در منطقه العیث برای پاکسازی نقاط آلوده از عناصر مخفی داعش ادامه دارد؛ منطقه متروکه « مطیبیجه» جزء منطقه « العیث» به شمار می آید که آلوده به تروریست های داعش است.

عملیات نیروهای امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی در سایر محورهای استان صلاح الدین از جمله «تکریت، سامراء، بلد، الشرقاط، بیجی، رشته کوه های مکحول و...» علیه هسته های خاموش داعش جریان دارد.