تغییر در روش محاسبه بهای گاز خانگی در فصل گرما

گروه اقتصادی الف،   3990121067

مدیر هماهنگی امور گاز رسانی شرکت ملی گاز در خصوص آخرین جزئیات از نحوه محاسبه قبوض گاز در سال جدید توضیحاتی ارائه داد.

غلامرضا مشایخی مدیر هماهنگی امور گاز رسانی شرکت ملی گاز کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نحوه محاسبه قبوض گاز در سال جدید گفت: در حال حاضر تصمیم جدیدی در این زمینه گرفته نشده است و به محض اعلام مصوبه جدید اطلاع رسانی می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، دوره‌های سرد مناطق آب و هوایی کشور، با توجه به رفاه حال مشترکان خانگی گاز و برابر در خواست به عمل آمده از هیئت دولت مبنی بر موافقت با تمدید دوره سرد تا نیمه اردیبهشت امسال، بهای گاز مشترکان خانگی تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت بر مبنای فصل سرد محاسبه می‌شود.

 مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز کشور اضافه کرد: در واقع این مصوبه اجرای فصل سرد و گرم برای تمامی مشترکان خانگی ۳۱ استان کشور اجرا می‌شود.

مشایخی اضافه کرد: طریقه محاسبه قبوض نیز بر اساس همان جداول پلکانی ۱۲ پله‌ای است که هر پله قیمت خاص خود را در فصل سرد سال دارد که به هرحال به دلیل مصرف بیشتر، ارزان‌تر محاسبه می‌شود.

او تاکید کرد: این مصوبه، به جای ۱۵ فروردین از ۱۵ اردیبهشت‌ماه قبوض مشترکان گاز بدون هیچ‌گونه افزایش دوباره‌ای، بر اساس روال پیشین و جداول پلکانی محاسبه می‌شود.