پامپئو باز هم ژست کمک به ایران حین حمایت از تحریم گرفت

گروه جهان الف،   3990121035

وزیر امور خارجه آمریکا بامداد پنچشنبه مدعی شده که دولت کشورش به ایران پیشنهاد کمک داده اما تهران آن را رد کرده است.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا که دولت کشورش در برابر درخواست‌های جهانی برای رفع تحریم‌ها ضد ایرانی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا مقاومت کرده باز هم ژست پیشنهاد کمک به ایران گرفت.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد ایران پیشنهاد کمک آمریکا در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا را رد کرده است. او همچنین مدعی شد که هیچ یک از تحریم‌ها مانع دستیابی ایران به کمک‌های بشردوستانه نیست. 

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه در واکنش به این نوع ژست‌های مقام‌های آمریکایی گفته بود که ایران به صدقه آمریکا نیاز ندارد.

ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت:  «ایران از نظر منابع انسانی و طبیعی غنی است. ما به صدقه از طرف دونالد ترامپ که خودش وادار شده از کسانی که تحریم کرده، دستگاه‌های تنفس مصنوعی بخرد، نیازی نداریم. آن چه که ما می‌خواهیم این است که وی ممانعت از فروش نفت و دیگر محصولات و همچنین خرید نیازمندی‌ها و انجام و دریافت پرداخت‌ها توسط ایران را متوقف کند.»

پامپئو درباره تصمیم دولت آمریکا برای معلق کردن کمک‌های مالی این کشور به سازمان جهانی بهداشت (WHO) هم اظهارنظر کرد. پامپئو گفت این سازمان در دستیابی به هدفی که برای آن تشکیل شده موفق عمل نکرده و واشنگتن در حال ارزیابی مجدد کمک‌های خود به آن است.