گزارش اختصاصی الف / جدیدترین خبرها از عملیات رزمندگان یمنی در استان مارب؛ درگیری های سنگین در محور شمال شرق و شرق شهر « صرواح» + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3990120098

از غرب استان مارب خبر می رسد، عملیات رزمندگان یمنی در محورهای شمالی و شرقی بخش « صرواح» برای پاکسازی مناطق اشغالی علیه مزدوران ائتلاف سعودی در جریان است.

جدیدترین خبرها از عملیات رزمندگان یمنی در استان مارب؛ درگیری های سنگین در محور شمال شرق و شرق شهر « صرواح» + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، در روزهای گذشته، نیروهای یمنی در محور شمالی شهر صرواح حملاتی را در منطقه « الکسارات» و کوه « الخشب» برای قطع ارتباط نیروهای ائتلاف سعودی از پایگاه « ماس» به سمت شهر مارب ترتیب دادند و درگیری ها ادامه دارد.

خبرها از محور شمال شرق شهر صرواح حاکیست، درگیری های سنگین میان رزمندگان یمنی و نیروهای ائتلاف سعودی در حومه شرقی و شمالی کوه « هیلان» جریان دارد و مناطق میان طرفین دست به دست می شود.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در 3 روز گذشته نیروهای مزدور با پشتیبانی گسترده ائتلاف سعودی تمام توان خود را برای اشغال کوه « هیلان» متمرکز کردند اما با واکنش قاطع مواجه شدند و ناکام ماندند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ائتلاف سعودی با متحمل شدن خسارت های سنگین و دادن تلفات بالا مجبور به عقب نشینی شدند و به نتیجه ای نرسیدند و خبرهای منتشر شده درباره اشغال این کوه کذب است.

به گزارش گروه بین الملل الف، کوه « هیلان» بر جاده مهم و راهبردی پایگاه « ماس» - شهر مارب اشراف کامل دارد و نیروهای مزدور سعودی در تلاش هستند با اشغال این کوه از قطع شده این مسیر مهم جلوگیری کنند.

از محور شرقی شهر صرواح خبر می رسد، درگیری ها در محور شرقی و شمال شرقی پایگاه راهبردی و تازه پاکسازی شده کوفل ( مهم ترین مقر نظامی در مرکز یمن) میان رزمندگان یمنی و نیروهای ائتلاف سعودی ادامه دارد.

در حال حاضر، مواضع رزمندگان یمنی در پایگاه نظامی « کوفل» و کوه « غبیرا» تثبیت شده است و حملات نیروهای مزدور ائتلاف سعودی برای اشغال این مناطق مهم و راهبردی نتیجه نداده است؛ با پاکسازی این دو منطقه نیروهای یمنی به 14 کیلومتری شهر مارب رسیدند.

به گفته منابع میدانی، شمار زیادی از نیروهای ائتلاف سعودی از جمله « خالد الجماعی»، فرمانده تیپ 72 و « محمد الذیفانی»، فرمانده تیپ 310 (تیپ الشدادی) در جریان درگیری ها کشته و تعدادی دیگر از فرماندهان میدانی زخمی شده اند.

به گزارش گروه بین الملل الف، پیشروی رزمندگان یمنی در محور شرقی شهر صرواح فقط به پایگاه « کوفل» و کوه « غبیرا» خلاصه نشده و کوه « اتیاس» از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی خارج شده است.

خبرها از محور جنوب شرقی بخش «مجزر»  در شمال غرب استان مارب حاکیست، رزمندگان یمنی عملیاتی را برای پاکسازی منطقه «الجفره» و پایگاه نظامی «ماس» علیه نیروهای ائتلاف سعودی آغاز کرده اند و درگیری های در این محورها ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، با پاکسای این مناطق، « سه راهی الجوف» از محور شرقی امن تر می شود و راه برای پیشروی نیروهای یمنی به سمت مناطق مرکزی بخش « مجرز» باز خواهد شد.