ترافیک ۶۵ هزار نفری برای خروج از زادگاه کرونا

گروه ویدئو الف،   3990120062

مردم ووهان چین با پایان قرنطینه ۷۶ روزه شهرشان به دلیل شیوع ویروس کرونا به مسافرت رفتند.

زندگی ساکنان شهر یازده میلیون نفری ووهان چین که به عنوان زادگاه کرونا در جهان شناخته می‌شود پس از پایان قرنطینه ۷۶ روزه به حالت عادی بازگشته است.

رویترز گزارش داد بر اساس آمار رسمی منتشر شده، بیش از پنجاه هزار تن از ساکنان ووهان به ویروس کرونا مبتلا شدند و بیش از ۲۵۰۰ تن از آنها جان خود را از دست دادند که حدود ۸۰ درصد از کل آمار تلفات در چین محسوب می‌شود.

امروز حدود ۵۵ هزار تن از مردم ووهان با قطار شهرشان را ترک کردند. در حال حاضر همزمان با از سرگیری پرواز‌ها در فرودگاه این شهر، بیش از ۱۰ هزار مسافر هم با هواپیما این شهر را ترک کرده‌اند. پرواز‌ها از این فرودگاه به پکن و دیگر مقصد‌های بین‌المللی هنوز از سر گرفته نشده است.

این در حالی است که از ساکنان شهر ووهان خواسته شده که اگر سفرشان ضروری نیست شهر و حتی استان خود را ترک نکنند.

افرادی که از ووهان وارد پکن می‌شوند باید دو آزمایش ویروس کرونا بدهند.

چین پروتکل‌های سفت و سخت نظارت و بررسی را حفظ کرده چرا که نسبت به شیوع مجدد ویروس کرونا در داخل کشور به دلیل افرادی که ناقل این ویروس هستند و هیچ علائمی ندارند و همچنین مسافرانی که آلوده به این ویروس هستند و از کشورهای خارجی وارد چین می‌شوند، بسیار نگران است.

تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در چین طی ۲۴ ساعت گذشته دو برابر شده چرا که تعداد مسافران خارجی آلوده به این ویروس افزایش یافته است.

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در روز سه‌شنبه به ۶۲ تن افزایش یافته در حالی که این آمار در روز دوشنبه ۳۲ نفر بوده است.