اوپک پلاس بر روی توافق ۳ ماهه کاهش تولید توافق کرد

گروه اقتصادی الف،   3990119172

 خبرگزاری تاس روسیه به نقل از ۲ منبع اوپک اعلام کرد که کشورهای عضو اوپک پلاس توافق کاهش تولیدی سه ماهه از می تا جولای را مدنظر قرار داده‌اند.

اوپک پلاس بر روی توافق ۳ ماهه کاهش تولید توافق کرد

به گزارش مهر به نقل از اویل‌پرایس، خبرگزاری تاس روسیه به نقل از ۲ منبع اوپک اعلام کرد که کشورهای عضو اوپک پلاس توافق کاهش تولیدی سه ماهه از می تا جولای را مدنظر قرار داده‌اند.

یک منبع رده بالای اوپک به خبرگزاری تاس گفت: ۳ ماه. من معتقدم این توافق می‌تواند از ماه می آغاز شود چرا که نفت ماه آوریل از قبل خریداری شده و تحویل آن زمان‌بندی شده است.

منبع دیگری اشاره کرد که کاهش تولید بالقوه، قطعاً بیش از ماه ژوئن ادامه می‌یابد.

یک منبع آگاه از وزارت انرژی روسیه هم اعلام کرد که این وزارتخانه دعوتنامه‌ای از سوی اوپک برای شرکت در اجلاس روز پنجشنبه دریافت کرده و روسیه تأیید کرده است که در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

گزارشات حاکی از این است که رهبران گروه اوپک پلاس، عربستان سعودی به عنوان رهبر اوپک و روسیه به عنوان رهبر غیراوپک، آماده‌اند تا با توجه به افت شدید تقاضا توافقی برای کاهش بزرگ تولید نفت خود امضا کنند.

البته هر دوی این تولیدکنندگان بزرگ اشاره می‌کنند که هرگونه کاهش بزرگ تولید در حجم ۱۰ تا ۱۵ میلیون بشکه در روز، باید آمریکا را هم شامل شود.