گزارش اختصاصی الف؛ آخرین تحولات میدانی شمال یمن؛ شکست سنگین ائتلاف سعودی در محور شمال غرب استان الجوف + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3990119136 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

از جنوب غرب و شمال غرب استان الجوف (شرق بخش الحزم و منطقه الیتمه) خبر می رسد، درگیری های سنگین در چندین محور میان رزمندگان یمنی و نیروهای ائتلاف سعودی به شدت ادامه دارد.

آخرین تحولات میدانی شمال یمن؛ شکست سنگین ائتلاف سعودی در محور شمال غرب استان الجوف + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، ائتلاف سعودی پس از مشاهده ناتوانی مزدوران تحت فرمانش برای متوقف کردن پیشروی رزمندگان یمنی در جنوب غرب استان الجوف، شماری زیادی از عناصر تروریستی داعش و القاعده را به میدان آورده و به مناطق درگیری اعزام کرده است.

به گفته منابع میدانی، مناطق شرقی بحش « الحزم» به دلیل بیابانی بودن، مکان مناسبی برای مانور گروهک های تروریستی هستند و تروریست ها با خودروهای انتحاری می توانند در این نقاط جولان دهند.

خبرها حاکیست، تاکنون شماری از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها در حومه شرقی بخش « الحزم» کشته و زخمی شده اند و در خطوط درگیری نتوانسته اند در برابر رزمندگان مقاومت کنند و پیشروی آنان را متوقف کنند.

مرحله جدید عملیات نیروهای یمنی در محور جنوب غرب استان الجوف (حومه شرقی بحش الحزم) وارد دومین هفته شده و تاکنون مناطق مهمی از جمله « اندر و السیل» به همراه کوه های « هضبه جدعان و لبنه» و پایگاه نظامی « اللبنات» پاکسازی شده اند.

از شمال غرب استان الجوف خبر می رسد، رزمندگان یمنی از دو روز قبل عملیاتی را در محور شمال غرب بخش « خب و الشعف» آغاز کرده اند و توان خود را برای پاکسازی کامل منطقه « الیتمه» و تثبیت مواضع در پایگاه نظامی « الخنجر» متمرکز کرده اند.

رزمندگان یمنی عملیات پاکسازی منطقه « الیتمه» را از محورهای جنوبی، شمال غربی و شمال شرقی شروع کرده اند و در تلاش هستند نیروهای ائتلاف سعودی را از این منطقه مهم و راهبردی به طور کامل عقب برانند.

به گزارش گروه بین الملل الف، منطقه « الیتمه» در مسیر جاده مهم « البقع - الحزم» واقع شده و هم مزز با شمال شرق استان صعده است و از محور شمالی نیز به مرزهای مشترک با عربستان متصل می شود و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

ماه گذشته نیز رزمندگان یمنی عملیاتی را در حومه منطقه « الیتمه» انجام دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند منطقه « المهاشمه» و کوه « سرحان» را از اشغال مزدوران ائتلاف سعودی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در محور جنوب شرق منطقه « الیتمه» نیز عملیاتی را علیه نیروهای ائتلاف سعودی ترتیب دادند و توانستند پایگاه نظامی « الخنجر» و منطقه « برقی الاشراع» را پاکسازی کنند.

رزمندگان یمنی در تلاش هستند مواضع را در پایگاه نظامی « الخنجر» تثبیت کنند؛ با تسلط کامل نیروهای یمنی بر این پایگاه، جاده راهبردی « البقع - الحزم» از محور شرقی امن تر خواهد شد و ارتباط مزدوران سعودی از منطقه « الیتمه» به سمت مناطق شرقی کوه « صابرین» با مشکل مواجه می شود.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای یمنی در جریان درگیری های اخیر موفق شده اند بخش های وسیعی را در استان الجوف به کنترل دربیاورند و در حال حاضر، بیشتر مناطق اشغالی در این استان بیابانی هستند و منطقه مهمی در تصرف نیروهای ائتلاف سعودی نیست.