نماینده مجلس: برای اینکه بتوانیم کرونا را شکست دهیم باید مانند چین عمل کنیم/ چین نظامی عمل کرد ما نیز باید اینگونه پیش رویم

گروه سیاسی الف،   3990119069

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چین با عملکرد نظامی توانست ویروس کرونا را در جمعیت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیونی کنترل کند آیا ما با ۸۰ میلیون جمعیت نمی‌توانیم این کار را کنیم؟

نماینده مجلس: برای اینکه بتوانیم کرونا را شکست دهیم باید مانند چین عمل کنیم/ چین نظامی عمل کرد ما نیز باید اینگونه پیش رویم

به گزارش ایسنا، عبدالرضا عزیزی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی وضعیت کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا بیان کرد: متاسفانه امروز کرونا به پاندومی تبدیل شده و همه کشورهای جهان را از جمله ایران در بر گرفته است. بنده از زحمات دولت، کادر درمانی، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی تشکر می‌کنم ولی می‌توانستیم بهتر از این عمل کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم این ویروس را شکست دهیم باید مانند کاری که چین در ووهان انجام داد پیش رویم. چین نظامی عمل کرد ما نیز باید اینگونه پیش رویم. چین به مردم گفت باید در خانه‌های خود بمانند ولی برای آنان آذوقه برد.

نماینده مردم شیروان در مجلس تصریح کرد: اما ما به مردم می‌گوییم در خانه بمانید، ولی تدبیری برای معیشت آنان نداریم. باید برای کارگران و اقشاری که معیشت آنها تحت تاثیر قرار گرفته است تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود. چین با عملکرد نظامی توانست ویروس را در جمعیت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیونی کنترل کند آیا ما با ۸۰ میلیون جمعیت نمی‌توانیم این کار را کنیم؟

عزیزی در پایان تاکید کرد: در روز ۱۳ بدر همه مردم با هم متحد شدند و بازخورد خوبی داشت. اکنون نیز باید چاره‌ای برای اشتغال و کسب و کارهای آسیب دیده اندیشیده شود تا از مردم بخواهیم در خانه مانده و به قطع زنجیره این ویروس کمک کنند. مجلس و دولت باید با تدابیر ویژه‌ای از آسیب‌های آینده جلوگیری کنند. قطعا هزینه پیشگیری کمتر از درمان است و همواره پیشگیری مقدم است.