مصری: دولت هرچه سریع‌تر اقشار آسیب‌دیده از کرونا را شناسایی کند

گروه سیاسی الف،   3990119038

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات مجلس بعد از مدتی تعطیلی از امروز، سه‌شنبه ۱۹ فروردین‌ماه دوباره تشکیل می‌شود.

دولت هرچه سریع‌تر اقشار آسیب‌دیده از کرونا را شناسایی کند

عبدالرضا مصری امروز در گفت‌وگو با فارس، از برگزاری دوباره جلسات علنی مجلس شورای اسلامی از امروز 19 فروردین ماه بعد از مدتی تعطیلی خبر داد و  اظهار داشت: بعد از مدتی از شیوع ویروس کرونا در کشور که وزارت بهداشت اجازه تشکیل جلسات را به مجلس نمی‌داد طی جلساتی متعد، امروز اولین جلسه علنی مجلس در سال‌ 99 با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به مهمترین موضوعاتی که  امروز در مجلس بررسی شود، افزود: امروز با دعوت از وزرای کشور و بهداشت، آخرین اقدامات انجام شده درباره مسائل مربوطه به کرونا بررسی می‌شود.

به وضعیت معیشتی اقشار آسیب‌پذیر از شیوع کرونا رسیدگی می‌شود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین دغدغه نمایندگان رسیدگی به وضعیت خانواده‌هایی است که به دلیل شیوع کرونا شرایط اقتصادی آن‌ها دچار مشکل شده یعنی به گونه‌ای درآمد روزانه داشته‌اند که با آن درآمد زندگی روزمره خود را می‌گذراندند، ولی الان کار و کاسبی آن‌ها تعطیل شده و درآمدی برای ادامه زندگی ندارند و شرایط سختی را سپری می‌کنند.

وی از کمک مجلس در راستای تامین منابع به دولت خبر داد و تصریح کرد: دولت موظف است هر چه سریع‌تر اقشار آسیب‌دیده از کرونا را شناسایی و کمک مالی صورت بگیرد.

مصری به برگزاری جلسات مجلس به صورت مداوم و بی‌وقفه اشاره کرد و ادامه داد: مصوباتی که اعلام می‌شود باید اجرایی و عملیاتی شود، سهم هر استان به صورت شفاف و روشن اختصاص پیدا می‌کند تا بتوانیم با کمک به کسانی که متضرر شده‌اند چه در بخش صنعت چه در بخش خدمات، بخشی از مشکلات آن‌ها را حل کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: اعتقاد داریم اگر قرار است کمکی انجام بگیرد در اختیار استان‌ها قرار دهند، استانداران، فرمانداران و مدیران استانی به سرعت می‌توانند کارها را در سطح استان خود انجام دهند.

وی گفت: اما متاسفانه این موارد را به سطح ملی می‌برند به طوری‌که دست کسی در شهرها و روستاها به وزارتخانه نمی‌رسد.

گفتنی است، نمایندگان مجلس ایران آخرین بار در 6 اسفندماه سال گذشته به صورت رسمی در پارلمان حضور داشتند.