پیشکسونت فوتبال: استقلال را به من اجاره بدهند/ عوامل حواشی اخیر را افشا می‌کنم

گروه ورزشی الف،   3990118142 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدافع پیشین استقلال با بیان اینکه خواهان اجاره این باشگاه به مدت ۱۰ سال است، گفت: عواملی هستند که باعث شدند پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس به جان هم بیافتند.

امیرحسین صادقی در گفت و گو با مهر، در مورد انتخاب احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه استقلال گفت: در مورد استقلال تا زمانی که زیر نظر وزارت ورزش است نباید صحبت کرد. درست مثل این می ماند که یک خلبان هواپیمای بوئینگ را بیاورید و پشت فرمان اتومبیل بنشانید. این یعنی یک تضاد کامل که در فوتبال ما در حال رخ دادن است. ما هرچقدر هم مدیر جابجا کنیم چون تیم زیر نظر وزارت ورزش است اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. متاسفانه این روزها صدا و سیما، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال استقلال را مثل گوشت قربانی تکه تکه کرده اند و حالا می خواهند تنها با تعویض مدیرعامل صدای مردم را بخوابانند.

وی ادامه داد: مشکل استقلال پول نیست، بلکه کسانی هستند که این پول را چپاول می کنند. من جایگاه مدیریتی ندارم اما اطلاعات مدیریتی ام بسیار قوی است. بارها و حتی در یک برنامه زنده خواهش کردم وزارت ورزش استقلال را ۱۰ سال به من اجاره دهد و از بابت این اجاره پول هم دریافت کنند. طرحم این است که هم بدهی های استقلال را بدهم و هم این تیم را به سود برسانم اما می دانم وزارت ورزش نمی خواهد این دو تیم را از دست بدهد. چندین سال است که بحث خصوصی سازی مطرح می شود اما هرگز این اتفاق رخ نخواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موافق ادامه برگزاری لیگ در این شرایط هستید یا خیر؟ گفت: یکی از اتفاقات نادری که هر هزار سال رخ می دهد امسال در تمام دنیا رخ داد. تقریبا تمام کشورهای دنیا دچار ویروس کرونا شدند. به اعتقاد من درباره اینکه لیگ تعطیل شود یا نه باید AFC یا فیفا تصمیم بگیرند زیرا ما مدیریت قوی نداریم که بخواهد برای این موضوع راهکار و چاره ای داشته باشد.

صادقی در پاسخ به این سوال که اگر لیگ بخواهد شروع شود چه مقدار زمان نیاز است که بازیکنان به شرایط آرمانی بازگردند؟ گفت: این نیاز به یک برنامه دقیق دارد. یک مدیریت بحران می خواهد و تیم ها باید بدانند چقدر زمان برای آمادگی کامل در اختیار دارند اما در مجموع اعتقاد دارم AFC و فیفا می توانند نظر نهایی خود را برای تعطیلی لیگ اعلام کنند.

وی در ادامه و در خصوص انتقاداتی که پیشکسوتان علیه یک برنامه فوتبالی انجام دادند، گفت: دوستانی که در تلویزیون حضور دارند چندین بار به استقلال توهین کردند. من مجریان را مقصر نمی دانم بلکه عوامل دیگری هستند که علیه استقلال سمپاشی کرده و باعث شده اند تا پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس به جان هم بیافتند و از یکدیگر انتقاد کنند. این موضوع می توانست به سادگی حل شود اما برخی ها به دنبال حاشیه سازی هستند.

مدافع پیشین استقلال در پایان خاطرنشان کرد: مجریان فقط اجرا کننده هستند و گناهی ندارند اما تا ساعاتی دیگر کسانی را که باعث این اتفاق بد بودند معرفی خواهم کرد تا بدانند ما از همه چیز با اطلاع هستیم.