مردگان، دارای شروط چهار گانه برای دریافت کمک بلاعوض دولت

گروه سیاسی الف،   3990118017 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه برای کمک بلاعوض دولت به مردم شروطی اعلام کرده از جمله اینکه افراد و کل اعضای خانوار آنها طی یکسال گذشته فاقد هرگونه درآمدی بوده‌اند؛ نه اینکه اخیراً و موقتاً بدلیل شیوع کرونا بیکار شده و فاقد درآمد شده باشند، با این شرط شاید بتوان گفت که تنها مردگان هستند که این شروط را برای دریافت کمک بلاعوض دولت، دارند.

مردگان، دارای شروط چهار گانه برای دریافت کمک بلاعوض دولت

به گزارش الف، «شروط ۴چهار گانه برای دریافت کمک بلاعوض دولت؛ کمک بلاعوض دولت فعلاً فقط برای اقشار شدیداً اسیب پذیر پیش بینی شده است. این افراد کسانی هستند که هیچیک از اعضای خانوار دارای شغل ثابت یا موقت نبوده و فاقد هرگونه درآمدی هستند؛ هیچ نوع حق بیمه‌ای برای هیچیک از اعضای خانوار پرداخت نمی‌شود، مستمری بگیر مراکز حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و… نیستند و منزل شخصی و اتومبیل ندارند. افرادی که حق بیمه پرداخت می‌کنند شامل این کمک بلاعوض نیستند».

اینها اظهارات مهدی قمصریان سخنگوی سازمان برنامه و بودجه  است.

این مقام مسئول در حالی از شروط چهار گانه سخن می گوید که اولا این شروط هفت مورد است نه چهار تا. 1- نداشتن شغل ثابت یا موقت هیچ یک از اعضای خانواده 2- فاقد هرگونه درآمد 3- پرداخت نشدن هیچ نوع حق بیمه‌ای برای هیچیک از اعضای خانوار 4- جزو مستمری بگیر مراکز حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نباشند  5-نداشتن منزل شخصی 6- نداشتن اتومبیل 7- افرادی که حق بیمه پرداخت می‌کنند شامل این کمک بلاعوض نیستند».

 این مقام مسئول دولت تاکید کرده این کمک بلاعوض فقط برای افرادی است که کل اعضای خانوار آنها طی یکسال گذشته فاقد هرگونه درآمدی بوده‌اند؛ نه اینکه اخیراً و موقتاً بدلیل شیوع کرونا بیکار شده و فاقد درآمد شده باشند.

سوال این است که اگر یک خانواده در طول یک سال هیچ درآمدی نداشته باشد، پس چطور باید زنده بماند تا دولت به وی کمک کند؟.

همچنین گفته شده کسانی که کمک بلاعوض را دریافت کرده‌اند همه شروط مذکور را با هم دارند و این‌طور نیست که حائز برخی شرایط مذکور باشند و برخی شرایط را نداشته باشند.

آیا فقط مردگان شامل دریافت این کمک بلاعوض دولت نمی شوند؟.

با این شروطی که مسئولین برای دریافت کمک بلاعوض اعلام کردند، باید در قبرستانها دنبال مشمولین این کمک بود.

چندی پیش رئیس جمهور اعلام کرد که دولت حدود ١٠ میلیارد دلار در قالب تسهیلات، بسته های بانکی و کمک های بلاعوض برای اقشار آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته است.