فوتبال ایران در آستانه تعلیق قرار دارد؟

گروه ورزشی الف،   3990117087

در شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا ایراداتی را به روند اجرایی انتصاب دبیرکل جدید فدراسیون وارد کرده، جریانی داخلی به دنبال تشویش اذهان عمومی و سوء استفاده جهت منافع شخصی خود هستند.

انتصاب دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال که در روزهای ابتدایی سال 98 صورت گرفت، حواشی و نکاتی را در پی داشت. مهدی محمدنبی که سابقه مدیریت در فوتبال کشور در سال های بعد از انقلاب اسلامی را داشته، به عنوان دبیرکل جدید انتخاب شد. این انتخاب که با توجه به پیشینه وی، با استقبال فوتبال دوستان نیز مواجه شد، با ایراداتی در نحوه اجرایی و آیین نامه ای از سوی کنفدراسیون آسیا مواجه شد. 

این موضوع، سرآغاز اتفاقاتی شد که در حوزه افکار عمومی، دستاویزی برای برخی جریان ها و اشخاص جهت سوء استفاده و منفعت طلبی قرار گرفت. در واقع، این جریان منفصل شده از فوتبال که شائبه هایی درباره تاثیرگذاری در نقل و انتقالات و حیات اقتصادی آنها در این حوزه وجود دارد، با طراحی رسانه ای در پی آن افتادند که بار دیگر به سودجویی شخصی بپردازند؛ این بار با هراس افکنی و تشویق امنیت روانی فوتبال.

این طیف در اثنای ماجرای دبیرکلی جدید فدراسیون و نامه نگاری هایی که با کنفدراسیون آسیا صورت می گرفت تا این ابهامات مرتفع شده و موضوع به سرانجام برسد، با طرح موضوع فریبی به نام «امکان تعلیق فوتبال ایران»، در پی متشنج کردن فضای همکاری میان دو تهران و کوالالامپور بود. این گروه که نفع خود را در آشفتگی و برهم خوردن فضای عمومی فوتبال کشور می بیند، با طرح این موضوع که فاقد واقعیت میدانی و قانونی است، در پی تهییج افکار عمومی و برهم زدن امنیت روانی اهالی فوتبال بود. گل آلود کردن فضای روانی و عمومی فوتبال، بستری است تا این طیف که چند روزی هم بر موج رسانه ای سوار شد، تلاش هایی برای تامین منافع و امیال خود داشته باشد. در این باره، بیشتر و با جزئیات، در صورت لزوم اطلاعاتی به عموم مردم نیز داده خواهد شد.

در این بین، بررسی ها نشان می دهد که ایراد وارد شده از سوی کنفدراسیون آسیا، صرفا به روند شکلی ماجرا بوده که قابل حل و فصل است. البته، شیوع گسترده کرونا در کشور و تعطیلی اوایل سال شمسی موجب شد تا مقامات تهران و کوالالامپور، با اندکی تاخیر به دریافتی مشترک رسیده و در جهت رفع ایرادات حرکت کنند. 

البته، این ایرادات نیز که در روزهای آینده مرتفع می شود، بستری برای تعلیق یا رویارویی طرفین نبوده و صرفا ابهاماتی است که بایستی اصلاح شود. در واقع، کلیدواژه «تعلیق» که این طیف در روزهای اخیر بدان توجه داشته  و محور فعالیت های خود قرار داده اند، فاقد ماهیت و تعریف در این ماجراست. 
منبع: فارس