تعویق نشست اوپک پلاس در پی اختلاف روسیه و عربستان

گروه اقتصادی الف،   3990117014

برخی از منابع خبری در اوپک از تعویق نشست اوپک پلاس در پی اختلافات بین روسیه و عربستان که قرار بود روز دوشنبه برگزار شود، خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، برخی از منابع در اوپک روز شنبه از تعویق جلسه مقدماتی سران اوپک پلاسخبر دادند. به گفته این منابع در پی تشدید اختلافات بین روسیه و عربستان در رابطه با سقوط شدید قیمت نفت،  نشستی که قرار بود روز دوشنبه برگزار شود، به تعویق افتاد.

به تعویق افتادن این نشست در حالی است که اوپک طی رزوهای گذشته فشار زیادی از سوی دونالد ترامپ متحمل شده است. رئیس جمهور آمریکا از این سازمان خواسته تا برای دستیابی به یک ثبات فوری در بازار‌های جهانی نفت، چاره‌ای بیاندیشد.

یکی از مسئولین اوپک خطاب به رویترز گفته که اولین موضوع مهم این است که ما باید سطح فعلی تولید را به سطح قبل از بحران شیوع ویروس کرونا بازنگردانیم. وی در ادامه تاکید کرد که آمریکایی‌ها نیز باید نقشی در حل بحران ایفاء کنند.

«اوپک» در حال حاضر مشغول بررسی کاهش بی سابقه تولید نفت است، این میزان معادل ده میلیون بشکه در روز اعلام شده است. در این بین اعضای اوپک انتظار دارند که آمریکا تولیدات خود را کاهش دهد.

قیمت نفت در تاریخ ۳۰ مارس در پی شیوع ویروس کرونا و عدم مدیریت صحیح اوپک به پایین‌ترین سطح خود طی ۳۰ سال اخیر رسید. ولادیمیر پوتین، چندی پیش عربستان را مسئول سقوط قیمت‌ها دانست.