گزارش اختصاصی الف / جزئیات عملیات بزرگ رزمندگان بسیج مردمی عراق در استان دیاله؛ جست وجوی نقطه به نقطه برای پاکسازی مناطق مهم و راهبردی « نفت خانه و مقدادیه» + نقشه میدانی و عکس

گروه جهان الف،   3990116166
جزئیات عملیات بزرگ رزمندگان بسیج مردمی عراق در استان دیاله؛ جست وجوی نقطه به نقطه برای پاکسازی مناطق مهم و راهبردی « نفت خانه و مقدادیه» + نقشه میدانی و عکس

به گزارش گروه بین الملل الف، از شرق استان دیاله خبر می رسد، نیروهای بسیج مردمی عملیات گسترده ای را از چند محور در منطقه مهم و راهبردی « نفت خانه» علیه هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان تیپ « 1، 20، 23 و 110» بسیج مردمی و نیروهای یگان مهندسی در جریان عملیات در منطقه « نفت خانه» موفق شدند 250 کیلومتر مربع از مناطق آلوده را پاکسازی و امن کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای تیپ اول بسیج مردمی عملیات را در منطقه نفت خانه از سمت منطقه « کانی ماسی» به سمت منطقه « کانی ماسی الصغیر» و در ادامه تا روستای « عین السمک» برای شناسایی عناصر مخفی داعش انجام دادند.

نیروهای تیپ 20 بسیج مردمی نیز عملیاتی را از روستای « بلکانه» به سمت روستای «علی الصغیر» ترتیب دادند؛ رزمندگان تیپ 23 بسیج مردمی عملیات را از منطقه « عین الهلال» آغاز و پس از بررسی میدانی منطقه « رواشکه» از سمت حنوب خود را به روستای « علی الصغیر» رساندند.

به گزارش گروه بین الملل الف، رزمندگان تیپ 110 بسیج مردمی نیز از سمت روستای « سید حسین» پیشروی کردند و پس از بررسی منطقه « حوض وادی ثلاب» از سمت شمال به روستای « علی الصغیر» و منطقه « کانی ماسی الصغیر» رسیدند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای بسیج مردمی در جریان عملیات در این محور ها توانستند مقادیری تجهیزات نظامی را کشف و ضبط کنند و جست وجوی منطقه به منطقه در این نقاط برای شناسایی عناصر مخفی داعش ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، در جریان جست و جوی نقطه به نقطه در حومه منطقه مهم و راهبردی « نفت خانه»، امجد احمد عباس العنبکی» معاون فرماندهی عملیات دیاله به همراه یکی از رزمندگان بسیج مردمی زخمی شدند.

همزمان با عملیات نیروهای عراقی، گروهی از هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش درصدد بودند به میدان های نفتی در حومه منطقه « نفت خانه» نزدیک شوند که با واکنش به موقع رزمندگان تیپ اول بسیج مردمی ناکام ماندند.

منطقه « نفت خانه» دارای میدان های نفتی مهم است و از طرفی دیگر منطقه «خانقین» را به منطقه «مندلی» متصل می کند و همین مسئله اهیمتش را چند برابر کرده است؛ حومه غربی، شمال غربی و جنوب غربی این منطقه بیابانی است و به مکانی مناسب برای عناصر مخفی داعش تبدیل شده است.

از شمال استان دیاله خبر می رسد، گروهی مشترک از نیروهای امنیتی، پلیس و رزمندگان بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را از سه محور در منطقه « مقدادیه» برای شناسایی تروریست های داعش انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروه نخست نیروهای عراقی عملیات را از سمت مناطق « العلیا الطنیره و صعودا» به سمت منطقه « الصدور» آغاز کردند و گروه دوم نیز عملیات را از منطقه « الزور الاسیود المعدان» به سمت منطقه « الخیلانیه» ادامه دادند.

گروه سوم نیروهای عراقی نیز در این عملیات پاکسازی نقاط آلوده را در مناطق «الخیلانیه و صعودا» در دستور کار قرار دادند و سپس به سمت مناطق « عرب عبدالمجبل عبدالله، شروین و المنصوریه» پیشروی کردند.

منطقه راهبردی « مقدادیه»، نقطه اتصال منطقه « خانقین» به شهر « بعقوبه» است و از محور شمال به دریاچه حمرین و مناطق « دلی عباس، المنصوریه، سنسل و...» و از محور جنوبی به منطقه « الرز» و از شرق به منطقه نفتی « نفت خانه» وصل می شود.

به گزارش گروه بین الملل الف، رزمندگان تیپ چهارم بسیج مردمی در حومه دریاچه « حمرین» در شمال شرق استان دیاله موفق شدند تحرکات هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش را رصد و با کشته و زخمی کردن شماری از تروریست ها، حملات را دفع کنند.