نیمی از مردم جهان قرنطینه شده‌اند

گروه جهان الف،   3990116062

آمارها نشان می‌دهند که از اولین ساعات روز جمعه ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر، بیش از نیمی از جمعیت جهان در قرنطینه هستند، شمار مبتلایان از یک میلیون نفر فراتر رفته است و تاکنون نزدیک به ۵۴ هزار نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان باخته‌اند.

نیمی از مردم جهان قرنطینه شده‌اند

به گزارش ایسنا، تاکنون ۹۰ کشور جهان در قرنطینه قرار گرفته‌اند و آخرین کشوری که از روز جمعه به قرنطینه رفت، تایلند است.

به گزارش یورونیوز، پنجاه درصد از مبتلایان در قاره اروپا هستند، قاره‌ای که از لحاظ میانگین سنی پیرترین قاره جهان است. هم چنین ۷۰ درصد ازقربانیان را نیز شهروندان اروپا تشکیل می‌دهند. تعداد جانباحتگان در اسپانیا از ده هزار نفر فراتر رفته و ایتالیا با نزدیک به چهارده هزار قربانی بیشتر تعداد مرگ و میر را در میان سایر کشورها دارد.

همزمان شیوع ویروس‌کرونا در آمریکا به نقطه‌ اوج خود نزدیک می‌شود.

تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در ایالات متحده از مرز ۲۴۵ هزارنفر هم گذشته است و تاکنون بیش از شش هزار نفر در این کشور جان باخته‌اند.

دست کم دو سوم از جمعیت این کشور در قرنطینه هستند و پیش بینی می‌شود که نرخ بیکاری در این کشور از یک رقمی بودن خارج شده و تا ۲۰ درصد هم افزایش یابد.

تاکنون بیش از ۶ میلیون ۷۰۰ هزار آمریکایی فرم‌های مربوط به بیکاری را پرکرده‌اند.

بی‌تردید شیوع ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. قرار است این انتخابات در ماه نوامبر آینده برگزار شود. یکی از نقاط قوتی که دونالد ترامپ در انتخابات تکیه کرده کاهش بی‌سابقه بیکاری در ایالات متحده بود. حال به نظر می‌رسد تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، ترامپ را با چالش‌های جدی روبرو کند.