۱۹ مبتلا و ۴ فوتی، آخرین آمار کرونا در چین

گروه جهان الف،   3990116015

کمیسیون ملی بهداشت چین امروز شنبه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ فرد مبتلا به ویروس کرونا در چین شناسایی شده‌اند که ۱۸ مورد آن‌ها وارداتی و تنها یک مورد داخلی بوده است.

۱۹ مبتلا و ۴ فوتی، آخرین آمار کرونا در چین

به گزارش ایرنا از کمیسیون ملی بهداشت چین، در شبانه روز گذشته همچنین ۶۴ مورد بدون علامت یا به اصطلاح «ناقل خاموش» در چین شناسایی شده و زیر نظر قرار گرفته‌اند این آمار از ابتدای ماه مارس جاری در لیست کمیسیون ملی بهداشت چین قرار گرفته است. 

بر اساس این گزارش، آمار کل مبتلایان در چین تا کنون به ۸۱ هزار و ۶۳۹ تن و آمار جان باختگان هم سه هزار و ۳۲۶ تن رسیده است آمار افراد ناقل خاموش هم به یک هزار و ۳۰ تن افزایش یافته است. 

مقامات چین همچنین اعلام کردند با ترخیص ۱۸۰ بیمار دیگر از بیمارستان، شمار کل بهبود یافتگان در این کشور به ۷۶ هزار و ۷۵۱ تن افزایش یافته است. 

اما در ووهان کانون اولیه ویروس کرونا در چین همزمان با تلاش‌ها برای از سرگیری زندگی عادی و آماده‌سازی شهر توسط مسئولین، یکی از مقامات ارشد مرکز کنترل و ارزیابی وضعیت شیوع کرونا در چین، به ساکنان این شهر هشدار داد که با وجود کاهش قابل توجه شمار مبتلایان در چین، همچنان هشیار باشند، در خانه‌های خود بمانند و از رفت و آمد در سطح شهر خودداری کنند. 

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان، به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده که ۵۹ هزار و ۱۶۰ تن فوت شده و ۲۲۹ هزار نفر بهبود یافته‌اند.