ردپای یک استقلالی در محکومیت تراکتور

گروه ورزشی الف،   3990116011

«باشگاه تراکتور درصورت عدم پرداخت ۴۰۰ هزار دلار به استوکس از سه پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم خواهد شد»؛ این خبری بود که هواداران سرخ‌پوشان محبوب تبریزی را نگران کرد.

روزنامه فرهیختگان نوشت: پس از جدایی آنتونی استوکس از تراکتور، بسیاری از هواداران امیدوار بودند با گرفتن غرامت از این مهاجم بی‌اخلاق ایرلندی، زمینه ادب کردن او را فراهم کنند، اما استوکس نه‌تنها ادب نشد بلکه بلای مشابهی بر سر پرسپولیس آورد. استعداد سوخته‌ای که با باشگاه‌های هیبرنیان، آپولون و آدانا همان کرد که با تراکتور و پرسپولیس! او راهش را برگزیده؛ می‌بندد و می‌رود! غرامت می‌گیرد دلاری. انگار مدیران را ادب می‌کند و به ریش‌شان می‌خندد وگرنه این همه تکرار یک اشتباه، این همه گزیده شدن از یک سوراخ، منطقی نیست. داستان تراکتور و استوکس اما یک روایت شنیده نشده دارد که شاید نقل آن در شرایط فعلی، برای مخاطبان جالب باشد.

 (احتمالا) رای بر‌نمی‌گردد

پس از آنکه کوین کنستانت، مهاجم فرانسوی تراکتور برای گرفتن غرامت از این تیم شکایت و سرخ‌پوشان را به پرداخت 800 هزار دلار محکوم کرد، جلسه‌ای در ترکیه تشکیل شد تا لودویک دلشات به‌عنوان نماینده کنستانت و زنوزی به‌عنوان نماینده تراکتور به توافق دست پیدا کنند و بدهی مهاجم فرانسوی پرداخت شود. وکیل کنستانت در پایان مذاکرات راضی می‌شود در ازای دریافت 550 هزار دلار به‌صورت قسطی به تراکتور رضایت بدهد.

در ادامه یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز هم به دلشات رسید که پرونده استوکس و اروین را هم بپذیرد. دلشات رفاقت زیادی با یکی از مسئولان پیشین باشگاه استقلال که مورد اعتماد هوشنگ نصیرزاده و یکی از نزدیکان زنوزی بوده، داشت و همین باعث شد مسئول استقلالی واسطه رسیدن پرونده استوکس به وکیل سوئیسی شود، اما فرصت چندانی برای دفاع وجود نداشته و دلشات حتی فرصت نمی‌کند مدارک و اسناد را به فیفا ارائه کند، بنابراین فیفا رای اولیه را صادر می‌کند و حالا باید در انتظار CAS بود تا شاید رای برگردد هرچند نزدیکان باشگاه تراکتور اعتقاد دارند این رای به دلیل عدم پرداخت بیش از دو ماهه دستمزد استوکس، برنمی‌گردد و فقط زمان را برای این تیم می‌خرد.

 عصبانیت زنوزی از مدیر استقلالی

اگر اسم دلشات برای شما آشناست احتمالا از هواداران پیگیر فوتبال هستید. او همان وکیلی است که پرونده شکایت ویلموتس را هم در اختیار گرفته و اخیرا برای انجام یک مذاکره نافرجام با استراماچونی به همراه خلیل‌زاده، خطیر و رحمان رضایی به دوحه رفت. از تراکتور هم خبر می‌رسد که مدیران این باشگاه پس از انتخاب دلشات و محکوم شدن در پرونده استوکس، از دست مسئول استقلالی عصبانی هستند و به‌نوعی او که جنجال‌های زیادی به راه انداخته را عامل این اتفاق تلخ می‌دانند. به هر ترتیب پرونده‌های شکایت یکی پس از دیگری از راه می‌رسند و فوتبال ایران بیش از پیش درگیر بدهی‌هاست. با این وضع مشخص نیست درنهایت چند خارجی دیگر در فوتبال ایران دوام بیاورند، فوتبال نفتی که صدای ناله‌هایش این روزها بیش از پیش به گوش می‌رسد.