سیاه‌نمایی کرونایی علیه چین برای تبرئه آمریکا

گروه جهان الف،   3990115051 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

 سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار بلومبرگ، تهمت‎های تکراری برخی از سیاستمداران آمریکایی علیه چین را تکذیب کرد. 
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، اخیراً، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سؤال شبکه سی ان ان درباره «دلایل انفعال دولت آمریکا در مقابله با کرونا» جواب داد، اگر چین اطلاعات کاملتری ارائه داده بود اکنون وضعیت ما بهتر بود. از سوی دیگر، همراه انتقاد برخی مقامات آمریکایی از چین به خاطر «پنهان کردن اطلاعات واقعی»، پومپئو وزیر خارجه این کشور نیز بار دیگر چین را به «گسترش اطلاعات جعلی درباره کرونا» متهم کرد.

اما آیا واقعاً چین به چنین کارهایی دست زده است؟ بگذاریم مختصصان سازمان جهانی بهداشت این سؤال را جواب دهند. نماینده سازمان بهداشت جهانی در چین که شخصاً در مبارزه با کرونا نیز شرکت کرده می‎‌گوید به خاطر به اشتراک گذاشتن اطلاعات صحیح و به موقع از سوی چین، این سازمان توانست به تحلیل و ارزیابی درست از گسترش کرونا پرداخته و به موقع به همه کشورها برای مبارزه با این بیماری هشدار دهد.

اما در مقابل اطلاع رسانی چین، دولت آمریکا چه کاری کرده است؟

به عنوان مسئول کل مبارزه با کرونا آمریکا، آیا مایک پنس می تواند به این سؤال جواب دهد که چرا در حالی که دکتر هلن جو از اوائل ژانویه نسبت به امکان شیوع این بیماری در آمریکا هشدار داده بود و در فوریه نیز نتایج بررسی‎ها به نهادهای نظارتی ارائه شد، این پزشک از ابراز چنین اظهار نظرهایی و ادامه آزمایشات خود منع شد؟ از سوی دیگر، مایک پومپئو به عنوان ارشدترین دیپلمات آمریکا، برای پیشبرد همکاری بین‎المللی برای مبارزه با کرونا و حفظ امنیت جان مردم آمریکا چه کرده است؟ چرا مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های آمریکا از دوم مارس اعلام تعداد موارد آزمایش شده و تعداد قربانیان این بیماری را متوقف کرده است؟

آیا پنس و پومپئو می‌توانند به این پرسش‎ها پاسخ دهند؟ متاسفانه جواب منفی است. پس در واقع چه کسی به پنهان کردن اطلاعات پرداخته است؟ تلاش این افراد برای سیاه نمایی علیه چین دقیقاً به دلیل هراس و نگرانی آنان است.

در عین حال، اخبار منتشر شده از یکی از رسانه‎های سیاسی آمریکا به نام "دیلی بیست" نشان می‎دهد، کاخ سفید در تلاش برای سیاه‌نمایی علیه چین به بهانه "شیوع کووید-19 و پنهان کردن وضعیت واقعی بیماری" همراه چند نهاد فدرال این کشور است و با تاکید بر "اشتباهات چین" قصد دارد انتقادات مربوط به "بی‎تدبیری و بی‎عملی دولت آمریکا در مبارزه با کرونا" را تحت شعاع قرار دهد. آنها مشغول بازی‌های سیاسی هستند و جان مردم را هزینه این بازی خود می‎کنند و باز هم فرصت‌های با ارزش برای مبارزه با این بیماری را از دست می‌دهند.

از بازی‎های نژادپرستانه تا مقصر شمردن دیگران، برخی سیاستمداران آمریکا تنها به دنبال منافع سیاسی شخصی و پایبندی به دیدگاه جنگ سرد، سلامت و امینت جانی مردم آمریکا را نادیده گرفته‎اند و مانع از تلاش‎های دیگران برای ایجاد همکاری‎های بین‎المللی در مبارزه با کووید 19 هستند اما جهان خیلی زود به محیط سیاسی کثیف آمریکا پی خواهد برد.