تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی

گروه اقتصادی الف،   3990115034 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل امور مالیاتی فارس از تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ٩٨، تا پایان فروردین ماه جاری برای تمام مودیان و همچنین تمدید زمان سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده دوره مذکور برای برخی گروه‌های اقتصادی تا پایان اردیبهشت امسال خبر داد.

هاشمی با اشاره به تصویب پیشنهادات حمایتی سازمان امور مالیاتی کشور در راستای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در قالب بسته حمایتی دولت از فعالین اقتصادی کشور در سال ۹۸، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلات نوروزی و همچنین با توجه به درخواست‌های مودیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده، به منظور فراهم کردن زمینه اجرای تکالیف قانونی برای آنان، بنا به اختیار حاصل از قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده، مهلت تسلیم اظهارنامه فصل زمستان ۹۸ تا پایان فروردین ماه تمدید می‌شود.

او افزود: براین اساس، مودیان مالیاتی که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره چهارم مالیاتی ( فصل زمستان) سال ۱۳۹۸ را تا پایان مورخ ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ تسلیم کنند، در صورت ارائه درخواست کتبی به ادارات امور مالیاتی امکان برخورداری از بخشودگی ۱۰۰ درصد جرائم عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر برای دوره مزبور و همچنین جریمه تاخیر در مدت یادشده را خواهند داشت.

مدیرکل امور مالیاتی فارس همچنین با اشاره به برخی گروه‌های اقتصادی که از سوی کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، به عنوان فعالیت‌های بسیار آسیب دیده معین شده‌اند، گفت: سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تا پایان مورخ ۳۱ اردیبهشت ماه تعیین شده است.

هاشمی مراکز تولید وتوزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، مراکز تولید و توزیع پوشاک، مراکز تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی،،مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی را از جمله گروه‌های اقتصادی آسیب دیده اعلام کرد.

او با اشاره به تمدید مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی، اضافه کرد: برای حمایت از فعالان اقتصادی، مهلت بخشودگی جرایم به مدت سه ماه تمدید شده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس یادآور شد: مهلت استفاده از بخشوگی جرائم مالیاتی قابل بخشش در اسفند سال ۹۸ (تولیدی‌ها ۹۰ درصد و سایر مودیان ۸۰ درصد) تا پایان خرداد تمدید شده و چنانچه برگ مالیات قطعی مودیان از ۱۲ بهمن ۹۸ به بعد ابلاغ شود و مودی نسبت به پرداخت مالیات و جرائم غیر قابل بخشش تا پایان خرداد امسال اقدام کند، مشمول بخشودگی جرائم خواهد بود.