تحویل کمک‌های پزشکی روسیه به مقامات آمریکایی

گروه جهان الف،   3990114064 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
تحویل کمک‌های پزشکی روسیه به مقامات آمریکایی

 دومین هواپیمای نظامی روسی حامل کمک‌های انسان دوستانه روسیه به آمریکا، شامل وسایل محافظ شخصی و تجهیزات پزشکی لازم برای مقابله با ویروس کرونا، در فرودگاه شهر نیویورک به زمین نشست. 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر نمایندگی دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد اوایل صبح امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که دومین هواپیمای نظامی روسی به همراه محموله کمک‌های انسان دوستانه روسیه به ایالات متحده ، شامل وسایل محافظ شخصی، از جمله ماسک صورت و تجهیزات پزشکی لازم برای مقابله با ویروس کرونا ، در فرودگاه نیویورک به زمین نشست.

روز چهارشنبه ، وزارت دفاع روسیه از اعزام نخستین هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی به ایالات متحده، که از لحاظ گسترش بیماری همه گیر کرونا در وضعیت دشواری بسر می‌برد، خبر داده بود.

"آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در واشنگتن نیز درباره ارائه این کمک‌ها یادآور شده بود که اکنون زمان نزاع و سیاسی کردن مسائل نیست. این دیپلمات در عین حال ابراز اطمینان کرد که در صورت لزوم ، مطمئناً واشنگتن نیز به روسیه در مبارزه با COVID-19 کمک خواهد کرد.

"مورگان اورتاگوس" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در تفسیر ورود کمک‌های پزشکی روسیه برای مبارزه با ویروس کرونا ، گفت: «ایالات متحده و فدراسیون روسیه همیشه در مواقع بحرانی به یکدیگر کمک کرده و در آینده هم این کار را انجام می دهند. زمان آن فرا رسیده تا واشنگتن و مسکو برای مقابله با ویروس کرونا با هم همکاری کنند.»

طبق اعلام "دمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین، ارسال کمک‌های پزشکی از روسیه به ایالات متحده، در جریان مذاکرات تلفنی روز دوشنبه ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهوری دو کشور مورد توافق طرفین قرار گرفته بود.