مهمترین راهکار برون‌رفت از استرس کرونا

گروه سلامت الف،   3990114046

یک فوق دکتری مشاوره و روان‌درمانی حفظ آرامش روانی را مهمترین راهکار برون‌رفت از استرس و اضطراب ناشی از کرونا عنوان کرد.

دکتر بهنام مولایی در گفتگو با ایسنا با اشاره به راه‌های کنترل استرس و اضطراب ناشی از ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر شرایط خاصی را تجربه می‌کنیم و شاهد پاندمی کرونا در سطح دنیا هستیم.
وی افزود: مشکلی که این روزها تجربه می‌کنیم صرفا یک بیماری پزشکی نیست، بلکه تمامی ابعاد فردی، اجتماعی و اقتصادی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده است.

مولایی با بیان اینکه در این دوره سطح بالایی از استرس و اضطراب را تجربه می‌کنیم که باعث به هم خوردن تعادل فکری و عاطفی ما می‌شود، تصریح کرد: وقتی ما استرس و اضطراب را برای یک بازه زمانی طولانی تجربه می‌کنیم، در همچین شرایطی تا یک بازه زمانی می‌توانیم مقاومت کنیم ولی بعد از آن طبیعتاً با فرسودگی مواجه خواهیم شد که این فرسودگی در تمامی ابعاد زندگی تاثیرگذار خواهد بود.

این فوق دکتری مشاوره و روان‌درمانی ادامه داد: در چنین شرایطی وقتی با همچین تغییر بزرگی در زندگی مواجه هستیم باید مدیریت کنیم؛ البته به صورت منطق‌محور نه هیجان‌محور. وی با بیان اینکه اولین و مهمترین راهکار برون‌رفت از این وضعیت حفظ آرامش روانی است که این نیز به ویژگی‌های افراد بستگی دارد، گفت: هر فرد باید خودش را پایش کرده و لیستی از عواملی که استرس و اضطراب و خوشی‌ها را برای وی ایجاد می‌کند، تدوین کرده و به تدریج برای اعمال در زندگی روزمره تلاش کند.

مولایی با تاکید بر توجه ویژه به دستورالعمل‌ها و توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی و پویش در خانه بمانیم، افزود: باید به این موارد اهمیت قائل شویم؛ چراکه ما در قبال خود، اطرافیان و جامعه مسئول هستیم.
این فوق دکتری مشاوره و روان‌درمانی تاکید کرد: روی مواردی که در کنترل ما هستند باید توجه بیشتری داشته باشیم.