گزارش اختصاصی الف حملات سنگین عناصر مخفی داعش در استان دیاله؛ ضربات مهلک به تروریست‌ها در منطقه «خانقین و نفت‌خانه» + نقشه میدانی و عکس

گروه جهان الف،   3990113065 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
حملات سنگین عناصر مخفی داعش در استان دیاله؛ ضربات مهلک به تروریست‌ها در منطقه «خانقین و نفت‌خانه» + نقشه میدانی و عکس

به گزارش گروه بین الملل الف، از شمال شرق استان دیاله عراق خبر می رسد، هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش عملیات دیگری را علیه مواضع رزمندگان بسیج مردمی ترتیب دادند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، تروریست های داعش در جریان این عملیات، مواضع رزمندگان تیپ 20 بسیج مردمی را در منطقه « بانمیل» در شهرستان راهبردی « خانقین» هدف قرار دادند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان بسیج مردمی مستقر در منطقه در همان گام نخست تحرکات عناصر تروریستی داعش را رصد کردند و با آنان درگیر و در نهایت موفق شدند حملات را در این محور دفع و خنثی کنند.

خبرها حاکیست، تروریست ها پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه متواری شدند؛ عناصر مخفی داعش در تلاش هستند منطقه مهم و حساس « خانقین» را در شمال شرق استان دیاله ناامن کنند. 

« خانقین» هم مرز با ایران است و جاده منتهی به بغداد نیز از این منطقه می گذرد و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است؛ تروریست های داعش تاکنون چندین حمله را در این محور انجام داده اند که با واکنش به موقع نیروهای عراقی ناکام ماندند.از سویی دیگر، هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش حملاتی را علیه نیروهای عراقی در منطقه « نفت خانه» در 90 کیلومتری شمال شرق شهر بعقوبه در شرق استان دیاله انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان تیپ اول بسیج مردمی مستقر در منطقه متوجه تحرکات تروریست های داعش شدند و در نهایت توانستند آنان را عقب برانند و حملات را به طور کامل دفع کنند.

عناصر تروریستی داعش پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از منطقه متواری شدند و به سمت مناطق بیابانی اطراف منطقه « نفت خانه» عقب نشینی کردند و آرامش نسبی در این محور برقرار شده است. 

به گفته برخی منابع میدانی، در جریان درگیری ها و دفع حملات، شماری از تروریست ها کشته یا زخمی شدند؛ دو تن از نیروهای بسیج مردمی در این محور زخمی شدند و یک تن دیگر به شهادت رسید.

به گزارش گروه بین الملل الف، منطقه « نفت خانه» نقطه اتصال منطقه خانقین به منطقه مندلی است؛ ناامن شدن این منطقه مهم و راهبردی می تواند منجر به قطع مسیر منتهی به پایتخت شود.

حومه غربی، شمال غربی و جنوب غربی منطقه « نفت خانه» اغلب بیابانی، خالی از سکنه و کم تراکم هستند و به مکان مناسبی برای آموزش و تقویت دوباره عناصر مخفی داعش تبدیل شده اند و همچنان آلوده هستند.

در حال حاضر، مناطق شمال شرقی، شمالی، شمال غربی و غربی استان دیاله از جمله «خانقین، جلولاء، العظیم، حومه دریاچه حمرین و ...» آلوده به هسته های خاموش داعش است و عملیات نیروهای عراقی برای شناسایی تروریست ها ادامه دارد.