گزارش اختصاصی الف / جزئیات عملیات گسترده رزمندگان یمنی در جنوب غرب استان الجوف؛ درگیری های سنگین در حومه پایگاه مهم و راهبردی « اللبنات» + نقشه میدانی و عکس

گروه جهان الف،   3990112108

از اوایل هفته جاری، نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی یمن، عملیات گسترده ای را در جنوب غرب و مرکز استان الجوف علیه نیروهای تحت فرمان ائتلاف سعودی برای پاکسازی مناطق اشغالی آغاز کردند.

جزئیات عملیات گسترده رزمندگان یمنی در جنوب غرب استان الجوف؛ درگیری های سنگین در حومه پایگاه مهم و راهبردی « اللبنات» + نقشه میدانی و عکس

به گزارش گروه بین الملل الف، براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی عملیات را در جنوب غرب استان الجوف از محور شرقی بخش « الحزم» تشدید کردند و حملاتی را از سمت منطقه « المرازیق» آغاز و موفق به عقب راندن مزدوران سعودی شدند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی در جریان درگیری ها توانستند رشته کوه های « هضبه جدعان» را از اشغال نیروهای مزدور ائتلاف سعودی خارج کنند و شماری از آنان را در این محور کشته و زخمی کردند.

خبرها حاکیست، گام بعدی نیروهای یمنی در این محور پاکسازی و به کنترل درآوردن مناطق شرقی و جنوب شرقی کوه « هضبه جدعان» از جمله « الدحلات» و کوه های « دحیضه و العاقر» است.

به گزارش گروه بین الملل الف، همزمان رزمندگان یمنی از محورهای « المرازیق» و کوه « لبنه علیا» نیز عملیاتی را برای تسلط بر پایگاه مهم و راهبردی « اللبنات» و کوه « لبنه» علیه مزدوران ائتلاف سعودی ترتیب دادند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، نیروهای یمنی در جریان درگیری ها موفق شدند از کوه « لبنه» عبور کنند و پایگاه نظامی « اللبنات» را به محاصره دربیاورند؛ پیشتر حدود 8 هزار تن از مزدوران سعودی در این پایگاه حضور داشتند.

در هفته های گذشته، ائتلاف سعودی پس از شکست های سنگین در محورهای مختلف استان الجوف به ویژه در بخش « الحزم»، نیروهای خود را از شهر الحزم مرکز استان الجوف و بخش الغیل به پایگاه نظامی « اللبنات» انتقال داده بود.

به گفته منابع میدانی، ائتلاف سعودی با اعزام نیروهای تازه نفس درصدد است از سقوط پایگاه مهم و راهبردی « اللبنات» جلوگیری کند و درگیری های سنگین در حومه این پایگاه میان طرفین ادامه دارد.

با افزایش احتمال پاکسازی پایگاه نظامی « اللبنات»، شماری از فرماندهان بلند پایه از ترس نزدیک شدن نیروهای یمنی از جنوب غرب استان الجوف به مرکز استان مارب، شهر مارب را ترک و به سمت استان المهره فراری شده اند.

مزدوران تحت فرمان ائتلاف سعودی و نیروهای منصور هادی ( رئیس جمهور مستعفی و فراری)، حزب الاصلاح ( نیروهای محسن الاحمر) را متهم کرده اند که این پایگاه نظامی استراتژیک را به نیروهای جنبش مقاومت انصارالله تقدیم کرده است.

به گفته برخی منابع میدانی، فرماندهان وابسته به حزب اصلاح از ترس ورود نیروهای یمنی و آزادسازی پایگاه « اللبنات»، تجهیزات نظامی را از این پایگاه خارج و به پایگاه « الرویک» در شمال شرق استان مارب و نزدیکی مرزهای مشترک با استان الجوف انتقال داده اند؛ پایگاه « اللبنات» مهم ترین مقر نظامی حزب اصلاح در استان الجوف به شمار می آید.

به گزارش گروه بین الملل الف، در حال حاضر، درگیری ها در محورهای « دحیضه، العاقر، لبنه، البرش، السیل، اندر» و حومه پایگاه « اللبنات» در محور شرقی بخش الحزم به شدت در جریان است.