ایتالیا یک روز مرگبار دیگر را گذراند/ ۵۰ پزشک جان باختند

گروه جهان الف،   3990111089

شمار فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا برای دومین روز متوالی کاهش یافت، اما با ثبت ۷۵۶ مورد در روز گذشته، همچنان بالا است.

 به گزارش ایرنا به نقل از  رویترز، آژانس محافظت مدنی ایتالیا یکشنبه‌شب اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۶ نفر در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و شمار کل جانباختگان به ۱۰ هزار و ۷۹۹ رسیده است.

افزایش تلفات و مبتلایان به کرونا در ایتالیا در حالی ادامه دارد که تاکنون دست‌کم دو هزار نفر از کادر پزشکی این کشور حین مبارزه با این بیماری همه‌گیر مبتلا و ۵۰ پزشک جان خود را از دست داده‌اند.

شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در ایتالیا روز جمعه ۹۱۹ نفر بود و پس از آن روز شنبه ۸۸۹ مورد ثبت شد. روز یکشنبه برای دومین روز متوالی شمار فوتی‌های روزانه در این کشور روند کاهشی داشت، اما همچنان در میان کشورهای جهان در بالاترین رده قرار دارد.

براساس اعلام نهاد بهداشتی ایتالیا، در این کشور همچنین ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۵ هزار و ۲۱۷ نفر به صورت قطعی مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند و شمار کل مبتلایان به ۹۷ هزار و ۶۸۹ تن رسید.

مقام‌های ایتالیایی اگرچه امیدوارندکه روند کاهشی در ابتلا به کرونا و فوت ناشی از آن ادامه یابد، اما به نظر می‌رسد احتمال تمدید محدودیت‌های شدید اعمال شده برای همه فعالیت‌ها به جز موارد ضروری که قرار است جمعه آینده منقضی شود، اعمال شود.

وزیر امور مناطق ایتالیا امروز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که تمدید این محدودیت‌ها اجتناب‌ناپذیر است و تصمیم‌گیری درباره آن توسط نخست‌وزیر این کشور براساس توصیه‌های مقام‌ها و کارشناسان بهداشتی انجام می‌شود.

در چند منطقه در شمال ایتالیا که کانون شیوع کرونا بود، قرنطینه سراسری اعلام شده و رفت‌وآمد به این مناطق ممنوع است. همه فروشگاه‌ها به جز مواد غذایی و کالاهای ضروری در ایتالیا تعطیل است.