صنعا: فقط در صورت توقف تجاوزات، عملیات‌‌ها نیز متوقف می‌شود

گروه جهان الف،   3990110121

یک مقام دیپلماتیک یمن گفت عملیات‌های پهپادی و موشکی علیه عربستان، واکنش طبیعی به تجاوزات ائتلاف سعودی است.

به گزارش فارس، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کنندگان صنعاء حملات گسترده موشکی و پهپادی نیروهای یمنی به عمق خاک عربستان را واکنش طبیعی دانست و گفت که صرفا با توقف تجاوزات، اینگونه حملات نیز متوقف می‌شود.

 به نوشته وبگاه المسیره، او گفت که از درخواست دبیرکل سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها استقبال می‌کند اما توقف حملات پس از آن رخ می‌دهد که کشورهای متجاوز تصمیم روشنی برای توقف حملات بگیرند و یمنی‌ها را برای تعیین سرنوشت خویش تنها بگذارند.

عبدالسلام تأکید کرد: «ما خواهان صلح هستیم چرا که مورد هدف و محاصره قرار گرفته‌ایم و توقف تجاوزات بیش از دیگران به نفع ماست. ما در موضع دفاع در برابر ائتلافی هستیم که آمریکا آن را رهبری می‌کند و تنها راه‌حل این است که متجاوزین صریحا توقف حملات را اعلام کنند.»

این مقام دیپلماتیک یمنی در ادامه گفت که کشورهای متجاوز روز گذشته (شنبه) بیش از ۶۰ حمله هوایی و امروز نیز ۲۰ حمله هوایی به یمن انجام داده‌اند و اگر دشمنان یمن خواهان توقف عملیات‌ها هستند، ابتدا حملات خود را متوقف کرده و محاصره را از بین ببرند.»

او گفت که ائتلاف سعودی به گونه‌ای سخن می‌گوید که گویی او مورد تجاوز قرار گرفته و انگار بیش از پنج سال نیست که یمن را مورد حمله قرار داده است.

عبدالسلام افزود: «در برابر ادامه یافتن حملات ائتلاف سعودی چاره‌ای جز دفاع از کرامت خود نداریم و در سایه ادامه یافتن حملات طبیعی است که چنین پاسخ‌هایی نیز داده شود.»

ساعتی پیش «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمنی از بزرگترین عملیات پهپادی و موشکی به عمق خاک عربستان خبر داد.