هشدار جدی «سیل» به ساکنان «شرق» و «شمال» هرمزگان

گروه اجتماعی الف،   3990110049

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی جدید در استان از مردم تقاضا داریم ضمن رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای لازم، از حضور و تجمع در اطراف رودخانه های استان به ویژه در شهرستان هاى شرق و شمال استان با توجه به احتمال سر ریز شدن سدهای این منطقه پرهیز کنند زیرا احتمال سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد و حریم رودخانه برای حضور مردم امن نیست.

به گزارش فارس، عبدالحمید سعدینی پیش از ظهر امروز اظهار کرد: با توجه به فعالیت بیشتر سامانه بارشی در استان‌های همجوار احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان دور از انتظار نخواهد بود،لذا توصیه می شود از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق اعلام هواشناسی استان، تاثیر موج بارشی، طی امروز در استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می شود و تا ساعات ظهر در استان بارش باران و طی ساعاتی رگبار و رعد وبرق خواهیم داشت که شرایط بارشی در مناطق شمالی و شمال شرقی مناسب‌تر خواهد بود.

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: با یک وقفه بارشی مجددا از اواخر امشب با تقویت موج بارشی در استان، شرایط بارشی مناسب خواهد شد.

سعدینی تاکید کرد: فردا دوشنبه، شدت بارش در نیمه شرقی  و شمالی استان خواهد بود که این موج بارشی تا ساعات بعدازظهر روز دوشنبه در مناطق شرقی استان ماندگار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: طی امروز تا ظهر دوشنبه در مناطق دریایی به ویژه جزایر خلیج فارس و تنگه  هرمز وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در محدوده 50 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: از بعدازظهر دوشنبه تا روز سه شنبه با خروج موج بارشی از مناطق غربی استان و  تغییر سوی باد به شمال غرب شرایط نامساعد دریایی تداوم خواهد داشت.