گزارش سی ان ان از کمبود تجهیزات پزشکی در آمریکا برای مقابله با کرونا

گروه جهان الف،   3990108158

ایرنا نوشت: «کالین اسمیت» پزشک بخش مراقبت های فوری بیمارستان «المهارتس» (Elmhurts) نیویورک درگفت وگو با شبکه سی ان ان ضمن هشدار در مورد اینکه این بیمارستان با نبود تجهیزات کافی پزشکی و برپا

کردن چادر در پیاده رو و همچنین جان باختن ۱۳ نفر ظرف مدت یکروز بوده، به طعنه گفت: بله! اینجا آمریکاست.
شبکه تلویزیونی سی ان ان روز جمعه گزارش داد: تنها در یکروز و دریک بیمارستان آمریکا واقع در نیویورک (المهارتس) ۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا جان باختند.

دکتر کالین اسمیت که به طور مخفی اقدام به فیلمبرداری از بیمارستان نموده و آن را به این شبکه خبری ارسال کرده بود،  گفت: حتی برای نگهداری از اجساد جانباختگان ناشی از ویروس کرونا امکانات لازم دراین بیمارستان وجود ندارد و از تریلی یخچال برای این موضوع استفاده شده است.

این ۱۳نفردر ۲۵ماه مارس ۲۰۲۰ (۶ فروردین ۱۳۹۹ ) دراین بیمارستان جان باخته اند.

وی به سی ان ان گفت: به عنوان یک پزشک از حمایت و تجهیزات لازم پزشکی برای درمان بیماران دراین بیمارستان برخوردار نیست.

کالین اسمیت افزود: تمامی مقامات آمریکایی از رئیس جمهوری گرفته تا رئیس بیمارستان همگی می گویند همه چیز خوب است اما از منظر ما پزشکان هیچ چیز خوب نیست، بله! اینجا آمریکاست.

«کوری جانسون» (Corey Johnson) سخنگوی شورای شهر نیویورک نیز درباره درماندگی درمانی آمریکا به سی ان ان گفت: اینجا کشور شماره یک جهان است اما تجهیزات لازم برای مقابله با این اپیدمی وجود ندارد.

دکتر «میشله گانگ» (Michelle Gong) رئیس مراقبت های بحرانی از «مرکز درمانی مانتفیور» (Montefiore Medical Center) نیز درانتقاد از نبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان های آمریکا به این شبکه خبری گفت: می خواهیم هر فردی که وارد بیمارستان می شود، بهبود یابد، اما ناگزیریم به دلیل کمبود تجهیزات، بین بیماران اولویت قائل شویم وبا آنها صحبت هایی که خوشایند ما نیست داشته باشیم.

سی ان ان درادامه گزارش داد: به گفته فرماندار نیویورک تجهیزات پزشکی تنهاکفاف چند روز بیمارستان ها را می دهد و در صورت توزیع نشدن تجهیزات جدید این موضوع مشکل آفرین خواهد شد.

 اکنون آمریکا با ۸۵ هزار و ۵۹۴ مبتلا به ویروس کرونا چین را پشت سرگذارد و در صدر کشورهای مبتلا به این ویروس قرار گرفت. شمار جان باختگان این ویروس نیز به یکهزار و ۳۰۰ نفر رسیده و این اپیدمی تمامی ایالت های آمریکا را فرا گرفته است.