افزایش آمار مبتلایان به کرونا در عربستان/ احتمال اعدام یک تبعه خارجی به اتهام انتشار ویروس

گروه جهان الف،   3990108141 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

منابع خبری از احتمال اعدام یک تبعه خارجی در عربستان به اتهام انتشار ویروس کرونا خبر دادند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در عربستان/ احتمال اعدام یک تبعه خارجی به اتهام انتشار ویروس

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه های محلی سعودی، مقامات سعودی گفته اند یک تبعه خارجی چند روز پیش در پی انداختن آب دهان خود بر روی چرخ دستی های یک بازار تجاری بازداشت شد، وی با اتهاماتی که مجازات آن تا اعدام خواهد رسید، به  سبب اقدام عمدی در انتشار ویروس کرونا در عربستان روبرو خواهد شد.

رسانه های محلی گزارش دادند دادستانی سعودی بازجویی از فردی را که به سبب انداختن آب دهان بر روی چرخ دستی های یک مرکز تجاری در استان بلجرشی در منطقه الباحه انداخته بود، انجام دادند، بازجویی از وی از فاصله دور انجام شد.فة". ​

دادستانی سعودی در بیانیه ای گفته است  اقدام این تبعه خارجی از جرایم بزرگ به شمار می رود و ضرر رساندن از طریق انتقال عمدی ویروس کرونا به افراد جامعه است که مجازات آن تا اعدام هم خواهد رسید.

این حادثه حالتی از رعب و وحشت در شهر بلجرشی به  وجود آورد، زیرا مشخص شد که این فرد مبتلا به ویروس کرونا بوده است. مقامات محلی بلافاصله اقدام به قرنطینه کردن تمام کسانی که با وی ارتباط داشتند، کردند و این بازار تجاری را هم بستند، این تبعه خارجی که هویت وی مشخص نیست و اینکه از کدام کشور در عربستان اقامت دارد، به همراه سه نفر همراهش بازداشت شدند.

مقامات سعودی سلسله اقدامات پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همچون بستن مدارس و دانشگاهها، تعطیلی ادارات دولتی، تعلیق موسم عمره، بستن مساجد، تعلیق پروازها و اقدامات متعدد دیگری از جمله تحمیل منع آمد و شب شبانه اتخاذ کرده اند.

به گفته مسئولان بهداشت سعودی، آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا به 1012 نفر رسیده است، سه نفر هم تا کنون بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.