قیمت مسکن به متری ۱۵.۶ میلیون تومان رسید/ ۱۰ هزار معامله ثبت شد

گروه اقتصادی الف،   3990108015 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت مسکن در تهران در اسفند ماه ۹۸ به متری ۱۵ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

به گزارش مهر، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گزارش بازار مسکن پایتخت در آخرین ماه سال گذشته (اسفند ۹۸) را اعلام کرد که بر اساس آن، تعداد مبایعات در این ماه، ۱۰ هزار و ۲۴۲ فقره بود. این در حالی است که در ماه مشابه سال قبل از آن (اسفند ۹۷) ۱۳ هزار و ۳۳ فقره و در ماه قبل از آن (بهمن ۹۸) نیز ۱۳ هزار و ۵۵۰ فقره مبایعه نامه ثبت شده بود.

بر این اساس، نرخ رشد معاملات مسکن در اسفند ۹۸ نسبت به بهمن ماه سال قبل، «منفی ۲۴.۴ درصد» و نسبت به اسفند ماه سال ۹۷ نیز «منفی ۲۱.۴ درصد» بوده است.

همچنین متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در ماه مورد اشاره (اسفند ۹۸) در تهران، ۱۵ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان بوده؛ در حالی که این شاخص در اسفند ماه سال قبل از آن (اسفند ۹۷) متری ۱۱ میلیون و ۹۳ هزار و تومان و در ماه قبل از آن (بهمن ۹۸) متری ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

بنا بر این نرخ رشد متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در اسفند سال قبل نسبت به اسفند ماه سال ۹۷، مثبت ۴۲.۲ درصد و نسبت به ماه قبل از آن (بهمن ۹۸) مثبت ۸.۷ درصد بوده است.

گران‌ترین مناطق پایتخت در معاملات مسکن اسفند ماه، به ترتیب منطقه یک با میانگین متری ۳۳ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان، منطقه ۳ با متری ۲۷ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان، منطقه ۲ با متری ۲۳ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان و منطقه ۶ با متری ۲۱ میلیون و ۷۴۳ هزار تومان بوده‌اند.

ارزان‌ترین مناطق تهران نیز در معاملات مسکن اسفند سال گذشته، به ترتیب منطقه منطقه ۱۸ با متوسط هر متر مربع ۷ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۰۰ تومان و منطقه ۱۷ با متری ۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان تعیین شده‌اند.

میانگین قیمت سایر مناطق ارزان قیمت تهران نیز شامل مناطق ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ است که بین متری ۸ تا کمتر از ۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده‌اند.

پُرمعامله ترین مناطق پایتخت دو منطقه ۵ و ۲ با داشتن به ترتیب هزار و ۶۰۳ و هزار و ۲۳ فقره معامله و کم معامله ترین مناطق نیز دو منطقه ۱۹ و ۹ با داشتن به ترتیب ۴۹ و ۹۷ فقره معامله برآورد شده‌اند.

همچنین ۷ منطقه ۱۲، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ نیز بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ فقره معامله مسکن به ثبت رسانده‌اند.