آمادگی سپاه برای افزایش ۱۰ هزار تختخواب بیمارستانی برای مقابله با کرونا

گروه سیاسی الف،   3990107053 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه اقدامات این ارگان در جهت مقابله با کرونا را تشریح کرد.  

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان، فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه، در جریان بازدید رئیس مجلس از رزمایش نیروی زمینی سپاه گفت: اولین اقدام ما فعال سازی قرارگاه شفای نیروی زمینی سپاه بود که از روزهای اول این کار آغاز شد و پروتوکلهای وزارت بهداشت به صورت دقیق اجرایی شد.

وی افزود: اقدام بعدی ما فعال سازی و آموزش 3500 نفر از کادر درمانی نزسا و اختصاص 1150 تخت بیمارستانی برای مقابله با کرونا بود.

سردار اخوان تاکید کرد: همچنین 12 باب مرکز درمانی نیز تجهیز شد و این ظرفیت قابل توسعه به 5200 تخت است. زیرساختی که در نیروی زمینی آماده شده است به کمک در بحرانها بسیار کمک کرد. حضور ما در حوادث مختلف ما و تمرینات، آمادگی نیروها را افزایش داده بود و سرعت عمل ما در مقابله با کرونا را افزایش داد.

فرمانده بهداری نزسا با بیان اینکه تا کنون بیش از 1000 نفر از نیروهای ما در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفتند، تصریح کرد: علاوه بر این، 18 سامانه سیار بهداشتی هم در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم و قرار شد 6 دستگاه سی تی اسکن سیار هم با دستور رئیس مجلس به ما تخصیص داده شود. از دیگر اقدامات ما تبدیل سامانههای درمانی سیار از ترما به دفاع بیولوژیک بود.

وی اظهار داشت: تداوم آموزشها در سطح نیروی زمینی، ارتقا سطح تخصصی، توانمندی های تخصصی در زیر ساخت ها نیز از دیگر برنامه های ما است و همه بیمارستان های سیار ما باید به یک سامانه پی. سی .آر مجهز شوند.

سردار اخوان ادامه داد: راهبردی که ما در نظر گرفته ایم استفاده حداکثری از توان بهداری نیروی زمینی در شکستن زنجیره بیماری کوید 19 است.

وی در پایان تاکید کرد: هم اکنون 5074 تخت بیمارستانی داریم که می توانیم آن را به 10 هزار تخت برسانیم.