شدت بروز علائم کرونا در کودکان/ از علائم خفیف تا کودک هفت ماهه بستری!

گروه سلامت الف،   3990104006

نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است کودکان نیز به کرونا مبتلا می‌‌شوند اما علائم این بیماری در آن‌‌ها، خفیف‌‌تر از بزرگسالان است؛ با این حال، یک کودک ۷ ماهه در آمریکا به کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شد.

شدت بروز علائم کرونا در کودکان/ از علائم خفیف تا کودک هفت ماهه بستری!

به گزارش تسنیم؛ نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است کودکان نیز به کرونا مبتلا می‌‌شوند اما علائم این بیماری در آن‌‌ها، خفیف‌‌تر از بزرگسالان است.

محققان چینی، 731 مورد قطعی ابتلا و 1412 مورد مشکوک به کرونا در میان کودکان را مورد بررسی قرار دادند؛ بیشتر این کودکان دارای علائم خفیفی بودند و تنها یک کودک از میان آن‌‌ها، جان باخته بود.

در این مطالعه مشخص شد تنها حدود 6 درصد کودکان دارای علائم شدید و وضعیت بحرانی بودند این در حالی است که بروز موارد شدید در بین بزرگسالان، به طور میانگین 18.5 درصد است.

این پژوهشگران گفته‌‌اند هنوز مشخص نیست که چرا کودکان مبتلا به COVID-19 به اندازه بزرگسالان بیمار نمی‌‌شوند. یکی از محققین این مطالعه علت این امر را این‌‌گونه تشریح می‌‌کند: ممکن است شکل و وضعیت گیرنده‌‌‌‌های ویروس کرونا در بدن کودکان با بزرگسالان تفاوت داشته باشد یا اینکه بزرگسالان بیش از کودکان مورد مطالعه قرار گرفته باشند. با این حال، مطالعاتی نیز درباره کودکان و مادران باردار نیز انجام شده که نشان داده در این گروه افراد، بیماری‌‌های شدید مشاهده نشده است. به نظر من، پاسخ ایمنی کودکان با بزرگسالان تفاوت‌‌هایی دارد.

وی همچنین می‌‌گوید: بیش از 90٪ کل کودکان مورد مطالعه بدون علامت بودند و یا علائم خفیف و عمومی بیماری را نشان می‌‌دادند و حدود 13٪ از کودکانی که کرونا مثبت بودند، علامتی نداشتند.

با این حال، دیلی‌‌میل امروز از ابتلای یک پسربچه 7 ماهه به کرونا در ایالت کارولینای شمالی آمریکا خبر داده است. مادر این کودک در صفحه فیسبوک خود با اعلام خبر ابتلای کودک هفت ماهه‌‌اش به کروناویروس، نوشته است: در ابتدا درجه حرارت بدن کودکم افزایش یافت و پس از مثبت شدن نتیجه تست کرونای او، در بیمارستان بستری شد.

این مادر ضمن انتشار عکس فوق از فرزند خود در صفحه مجازی‌‌اش، نوشت: کرونا شوخی نیست! الآن زمان خوبی برای بیرون رفتن از خانه نیست، خواهش می‌‌کنم در خانه بمانید و خودخواه نباشید!