زالی: تعداد تخت‌های نقاهتی در استان تهران افزایش خواهد یافت

گروه اجتماعی الف،   3990102050

فرمانده ستاد مقابله با کرونا درتهران گفت: در تدارک هستیم که بر تعداد تخت‌های نقاهتی استان تهران اضافه شود وکسانی که برای معالجه از منزل خارج می شوند از شرایط نقاهت گاهی برخوردار شوند.

زالی: تعداد تخت‌های نقاهتی در استان تهران افزایش خواهد یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زالی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تهران نسبت به سایر ایام عادی خلوت شده است، اظهار داشت: با توجه به خلوت شدن تهران هنوز آمار مبتلایان به طور چشمگیر کاهش پیدا نکرده و این عدم کاهش به دلیل بروز علائم است که دوران نهفتگی آن به پایان رسیده است.

زالی با بیان اینکه با توجه به تصمیماتی که در استانداری تهران گرفته شده است در تدارک هستیم که بر تعداد تخت‌های بینابینی و نقاهتی اضافه شود و کسانی که باید برای معالجه از خانه خارج شوند و به بیمارستان‌ها مراجعه کنند می‌توانند از شرایط نقاهت گاهی ما برخوردار شوند و قصد داریم شرایطی مهیا کنیم تا این بیماران پس از بهبودی با خاطری آسوده به منزل خود بازگردند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در ادامه عنوان داشت: شرایط تهران هم به لحاظ میزان مبتلایان و هم خدمات درمانی نسبت به سایر استان‌های کشور متفاوت است زیرا تهران بزرگترین تولید کننده خدمات درمانی در کشور است.

وی افزود: بسیج ملی و مراقبت‌های بهداشت فردی در منزل از مؤثرترین کارهای در مبارزه با کرونا است که منجر می‌شود میزان خدمات بیمارستانی کاهش پیدا کند.

زالی بر ثبت اطلاعات در سامانه salamat.gov.ir تاکید کرد و گفت: با ثبت نام در این سامانه برای افراد پرونده الکترونیک تشکیل می‌شود که اگر این کار در تهران با رشد خوبی مواجه شود می‌تواند مهمترین و مؤثرترین راهبردها برای کاهش بیماری باشد.