انتخاب با ماست، کرونا برود یا بماند

گروه اجتماعی الف،   3990101068 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

مهار یا گسترش ویروس کرونا تابع رفتار تک تک ما است، عملکرد هر کدام ما سبب می شود تا این بیماری مهار یا وضعیت فعلی کماکان ادامه داشته و شاهد انتشار بیشتر آن در کشور باشیم.

انتخاب با ماست، کرونا برود یا بماند

ایرنا: مردم با عمل به توصیه های متخصصان و مسئولان نظام سلامت مانند سفر نرفتن، در منزل ماندن و رعایت بهداشت، می توانند این ویروس چموش را خاموش کنند.

حمیدرضا پوراعتماد، استاد دانشگاه و رئیس پژوهشکده علوم شناختی مغز دانشگاه شهید بهشتی روز جمعه در این مورد به خبرنگار ایرنا اظهار داست: انتخاب مهار یا گسترش بیماری با هر یک از ما می باشد، نه با ویروس کرونا.

وی ادامه داد: در حقیقت ویروس کرونا، براثر رفتار ما متوقف می شود و می میرد، یا انتشار پیدا می کند و سلامت ما را به تهدید جدی می اندازد و جان برخی از مردم را می گیرد.

وی گفت: پس می توان این نتیجه مهم را گرفت که شیوع یا مهار ویروس کرونا در دست تان تک تک ما بوده و در اختیار همه ما می باشد.

پوراعتماد تاکید کرد: مردم با رعایت توصیه های بهداشتی از جمله ماندن در خانه، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، حضور نیافتن در مکان های شلوغ و پرتردد و نرفتن به سفر، می توانند از فراگیری بیشتر این بیماری جلوگیری کنند.

وی بر لزوم رعایت توصیه های پزشکان تاکید کرد و ادامه داد: اگر همه اصول بهداشتی را بطور دقیق رعایت کنیم و در قرنطینه خانگی بمانیم، هم خودمان بیمار نمی شویم و هم دیگران را بیمار نمی کنیم.  

وی بر لزوم آموزش همگانی برای پیشگیری از بیماری تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف مهم می توان از فناوری های نوین از جمله فضای مجازی بهره برد.

پوراعتماد ادامه داد: فایل های صوتی و تصویری یا متن در فضای مجازی برپایه اصول علمی و نتایج تحقیقات پژوهشی تهیه شده که می تواند برای اگاه سازی مردم بسیار موثر باشد و از این فرصت برای ارتقا آگاهی مردم استفاده کرد.  

پوراعتماد ادامه داد: مردم باید از مطالب بی پایه و اساس در فضای مجازی به شدت خودداری کنند و اطلاعات خود را از مبادی رسمی مانند وزارت بهداشت، دریافت کنند. یا در مواجهه با هر خبر یا پیام به ویژه در فضای مجازی یک سوال را از خود بپرسند: مبنا و مبدا پیام کیست؟  اگر مستند بود و منبع داشت تامل و از آنها استفاده کنند.