هشدار نمایندگان عراقی درباره تحرکات آمریکا

گروه جهان الف،   3990101050

دو نفر از نمایندگان پارلمان عراق ضمن هشدار نسبت به مداخلات آمریکا در مسائل داخلی این کشور، از بغداد خواستند که در راستای پایان بخشیدن به این مداخلات، تلاش کند.

به گزارش فارس، «حامد الموسوی» نماینده ائتلاف الفتح عراق تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا از خلأ سیاسی در عراق سوء استفاده کرده است.

الموسوی به پایگاه خبری المعلومه گفت که آمریکا برای اجرای پروژه خود «به عنوان یک قدرت اشغالگر، از خلأ سیاسی، دولت پیشبرد امور و اختلافات سیاسی، بهره برد».

وی توضیح داد که اتهامات آمریکا مبنی بر استفاده از فرودگاه کربلای معلی به عنوان انبار مهمات، «باطل است و مسئولان رسمی و تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) تأکید کردند که هیچ سلاحی در داخل فرودگاه وجود ندارد».

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد، تولیت حرم مطهر امام حسین (ع)از نماینده سازمان ملل در عراق بخواهد که از فرودگاه بغداد بازدید و میزان خسارتی که حملات آمریکا وارد کرده را مشاهده کند تا دروغهای واشنگتن برملا شود.

در همین ارتباط، «کریم المحمداوی» نماینده الفتح تأکید کرد که آمریکا همچنان به مداخله در مسائل سیاسی عراق ادامه می‌دهد.

المحمداوی نیز به المعلومه گفت که آمریکا به خاطر همین مداخلات، «گاهی در کنار اهل تسنن است، گاهی با کُردها و گاهی با سایر طرفها تا بتواند کنترل فرآیند سیاسی را به دست گیرد».

وی تأکید کرد: «دولت عراق باید حضور آمریکا را جدی بگیرد و تصمیم واضحی در خصوص اخراج نیروهای خارجی از کشور اتخاذ کند؛ به ویژه پس از جنایاتی که علیه الحشد الشعبی انجام داد».

این نماینده عراقی، خاطر نشان کرد، مصوبه پارلمان عراق درباره حضور آمریکا، با اکثریت آراء تصویب شده و کُردها و اهل تسنن باید این مسئله را بپذیرند.

المحمداوی در پایان تصریح کرد، کُردها و اهل تسنن تلاش می‌کنند که نخست وزیر جدید عراق، در راستای ابقای نیروهای آمریکایی در این کشور حرکت کند.