کرونا چه اثراتی بر سبک زندگی ما دارد؟

گروه اجتماعی الف،   3981229043

یک روان شناس با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: این شرایط خاص اقتضا می‌کند سبک زندگی و برنامه خاصی داشته باشیم.

مهر: علی فتحی آشتیانی، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، افزود: پدر و مادر باید برای هر روز خانواده برنامه ریزی کنند تا از تنش‌ها و درگیری‌ها میان زوجین باهم و والدین با فرزندان جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: باید با برنامه‌های متنوع مانند ورزش، دیدن فیلم و بازی با بچه‌ها، فضای شادی را در منزل آماده کرد تا استرس و اضطراب ناشی از بیماری از بین برود و سیستم ایمنی تقویت شود.

فتحی آشتیانی درباره علت اینکه برخی مردم تمایلی به ماندن در منزل ندارند، گفت: برخی مردم درک درستی از مسئله ندارند و این بیماری را خیلی جدی نگرفته اند و اضطراب لازم را ندارند و متوجه میزان وخامت اوضاع نشدند.

وی افزود: هزینه‌ای که این بیماری برای جامعه ما ایجاد می‌کند به قدری زیاد است که شاید نتوانیم پاسخگوی آن باشیم و مردم باید دقت کنند با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌ها، کادر پزشکی خسته می‌شوند.

این روان شناس اضافه کرد: والدین از پرداختن به بیماری کرونا در نزد فرزندان خود تا آنجایی که می‌توانند خودداری کنند، زیرا اضطراب و نگرانی‌ها ممکن است به راحتی به بچه‌ها منتقل شود و آن‌ها نمی‌توانند مانند بزرگترها این موضوع را تحلیل کنند و اضطراب خود را به شکل‌های مختلف از جمله بهانه گیری و پرخاشگری و مانند آن نشان می‌دهند.

فتحی آشتیانی افزود: مردم، اطلاعات خود را از کانال‌های رسمی و معتبر و از ستاد مقابله با کرونا بگیرند و نباید زیاده از حد پیگیر این موضوع باشند