احتمال تکرار سیل فروردین ۹۸ در فروردین ۹۹

گروه حوادث الف،   3981229042

بنابراطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، احتمال تکرار سیل ابتدای امسال به همان وسعت و شدت در روزهای آینده وجود دارد.

طبق اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اطلاعات موجود در سامانه هواشناسی، از روزهای گذشته پیش بینی شده است که در نیمه اول فرودین ماه سال 99 شاهد بارش‌های سنگین در برخی از نقاط کشور خواهیم بود.

این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف در سایر نقاط به صورت باران است.

اطلاعات دقیق‌تر می‌گوید در نیمه غربی کشور و استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، چهار محال بختیاری،‌ لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، اصفهان، مرکزی، البرز، گیلان، تهران مازندران، گلستان و قزوین با بارش‌های سنگین و بسیار سنگین مواجه خواهیم بود.

دو موج بارش از سمت اروپا و آفریقا و اقیانوس هند و مدیترانه در حال ورود به کشور هستند که از نظر بارشی جزو بارش های قدرتمند محسوب می شوند.

طبق این گزارش،‌ پیک این بارش‌ها هفته اول فروردین ماه است که در برخی از نقاط به سیصد میلیمتر هم می‌رسد در نتیجه احتمال وقوع سیل به شدت روزهای ابتدای سال جاری زیاد است و این جبهه هوایی 80 درصد از سطح کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از این رو لازم و ضروری است که ستاد بحران و دستگاه‌های مربوطه نسبت به انجام اقدامات مورد نیاز برای کاهش خسارات احتمالی آمادگی داشته باشند.