سندرز: هر تحریم آمریکا که به توانایی مقابله ایران با کرونا آسیب می‌رساند باید برداشته شود

گروه جهان الف،   3981228180 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نامزد سرشناس دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه خواستار برداشته شدن تحریم‌هایی که به توانایی ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا آسیب می‌رساند،‌ شد.

سندرز: هر تحریم آمریکا که به توانایی مقابله ایران با کرونا آسیب می‌رساند باید برداشته شود

به گزارش فارس، «برنی سندرز» یکی از نامزدهای دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه خواستار برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران به دلیل شیوع و تلفات کرونا در ایران شد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «ایران با تلفات فاجعه‌باری از همه‌گیری ویروس کرونا مواجه است. تحریم‌های آمریکا نباید در این فاجعه بشری مشارکت داشته باشد. »

سندرز در ادامه این پیام توئیتری نوشت: «به عنوان یک ملت دلسوز، ما باید هر تحریمی که به توانایی ایران برای مقابله با این بحران آسیب می‌رساند از جمله تحریم‌های مالی را برداریم»

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد.(بیشتر بخوانید) 

 وزارت خارجه روسیه نیز روز دوشنبه از آمریکا خواست در بحبوحه شیوع بیماری «کووید-۱۹» که بر اثر ورود ویروس «کرونای جدید» به بدن ایجاد می‌شود، تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند. (جزئیات بیشتر)

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.