کمک ۶۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای مقابله با کرونا

گروه اقتصادی الف،   3981228149 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

اتاق بازرگانی ایران با کمک اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان کمک برای مقابله با کرونا در کشور اختصاص داده است.

عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اتاق بازرگانی در طول هفته‌های گذشته که کشور با مشکل شیوع ویروس کرونا مواجه شده، تمام امکانات موجود را بسیج کرده تا به خط مقدم مبارزه با این ویروس کمک کند.

به گفته وی، در طول روزهای گذشته، تمامی اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور تلاش کرده‌اند با جمع آوری کمک‌های فعالان بخش خصوصی، به بیمارستان‌ها، امکانات لازم را برسانند و به کادر درمان در مقابله با این ویروس کمک کنند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در روزهای گذشته کمک‌های اقتصادی فعالان بخش خصوصی به سراسر کشور ارسال شده است، گفت: بخش قابل توجهی از این کمک‌ها در قالب تجهیزات پزشکی و بهداشتی و نیازهای بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها تامین شده و از سوی دیگر اتاق بازرگانی تلاش کرده در مسیر واردات کالاها و محصولات مورد نیاز برای عبور از این بیماری نیز مذاکرات خود را گسترش داده و مقدمات واردات این تجهیزات را فراهم کند.

سخنگوی کمپین نفس اتاق بازرگانی برای مقابله با کرونا ادامه داد: در کنار اقدامات صورت گرفته برای تامین تجهیزات لازم، کیلینیک نفس نیز که با هدف کمک به تفکیک مسیر بستری بیماران کرونایی از سایر بیماران در دستور کار قرار گرفته به گام نهایی خود رسیده و پیش از پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی ایران در راستای عمل به تعهدات اجتماعی خود، تلاش می‌کند در تمام گام‌های پیش‌رو برای مقابله با این ویروس در کنار دولت و مردم باشد و از سوی دیگر با توجه به تبعات اقتصادی این اتفاق مذاکره برای تامین نیازهای بخش خصوصی و دریافت حمایت‌های لازم برای آنها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.