سال سلیمانی؛ سردمدار انسجام محور مقاومت

گروه جهان الف،   3981228050

سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» با انسجام محور مقاومت ٬ خاورمیانه را برای فتنه‌جویان ناامن کرده و همه پروژه‌های دشمن آمریکایی-صهیونیستی در منطقه را نابود کرد.

سال سلیمانی؛ سردمدار انسجام محور مقاومت

به گزارش الف٬ نقش سردار سپهبد «شهید حاج قاسم سلیمانی» در مبارزه با تروریسم در منطقه و سرکوب آن موضوع پوشیده‌ای نبوده و برای همه جهان آشکار است. حتی در میان خود آمریکایی‌ها نیز که مرتکب جنایت ترور ایشان شدند٬ هستند شخصیت‌هایی که به این واقعیت اذعان می‌کنند.

سردار قاسم سلیمانی به عنوان برجسته‌ترین فرمانده محور مقاومت منطقه٬ پررنگ‌ترین نقش را در استحکام و انسجام و تثبیت این محور داشته و همه اعضای آن را علیه دشمن متحد و هماهنگ کرد. مقاومتی که با هدایت سردار سلیمانی از لبنان تا سوریه و یمن و عراق و فلسطین شکل گرفت٬ توطئه دشمنان برای تغییر جغرافیا و مرزهای کشورهای اسلامی و مستقل منطقه را ناکام گذاشت و همین مسئله مجوب شده تا دشمنان اسلام و در صدر آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره به دنبال خلع سلاح این محور باشند.

سردار سلیمانی از زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و تجاربی که در این جنگ کسب کرده بود٬ با شرایط میدانی نبردها آشنایی کامل داشت. سابقه درگیری او پس از جنگ با اشرار در مرزهای شرقی باعث شده بود تا با  تهدیدهای متنوع دشمن دست و پنجه نرم کند.

وقتی سید نصرالله پیروزی‌های لبنان را مدیون سردار می‌داند

سردار سلیمانی علاوه بر تجربه و مهارت نظامی از هوش استراتژیکی ویژه‌ای برخوردار بود؛ موضوعی که در جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان به خوبی خود را نشان داد. سردار در این جنگ دوشادوش «عماد مغنیه» فرمانده نظامی حزب‌الله که در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ در انفجاری در دمشق به دست موساد به شهادت رسید٬ علیه دشمن صهیونیستی جنگید. حاج قاسم سلیمانی با استراتژی خاص خود و پیش‌بینی‌های دقیق واکنش‌های دشمن در این جنگ توانست در کنار عماد مغنیه در عملیاتی پیچیده ناوچه صهیونیستی را به همراه ده‌ها نظامی اسرائیلی منهدم کند. این ویژگی‌های سردار موجب خشم صهیونیست‌ها شده و سالها به دنبال ترور ایشان بودند؛ حتی در زمان جنگ جولای قصد داشتند سردار سلیمانی را با هواپیماهای جنگی در ضاحیه بیروت به شهادت برسانند که ناکام ماندند.

نقش حاج قاسم سلیمانی در پیروزی حزب‌الله در این جنگ به حدی بود که «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله پیروزی‌های لبنان را مدیون ایشان می‌داند.

شاید پیش از ظهور داعش و ایستادگی بی‌نظیر سپهبد سلیمانی در برابر این گروه تکفیری٬ کمتر کسی نام حاج قاسم را شنیده بود؛ چرا که او به هیچ وجه در رسانه‌ها ظاهر نمی‌شد و یک شخصیت عمل‌گرا داشت. نقش‌آفرینی سردار ایرانی در سازمان دادن دوباره و تقویت نیروهای لبنان و فلسطین و ناچار کردن اسرائیل به عقب‌نشینی در جنگ ۳۳روزه  لبنان و ۲۲ روزه غزه  از او چهره‌ای متفاوت در مناسبات نظامی- سیاسی خاورمیانه ساخت و حضورش در خط مقدم مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری که داعش و جبهه‌النصره در راس آن بودند او را به شخصیتی مورد توجه همه رسانه‌های جهان تبدیل کرد.

سردار سلیمانی؛ قهرمان مردم سوریه در مبارزه با داعش

پس از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ و موج حملات گروه‌های تروریستی در این کشور٬ سردار قاسم سلیمانی در قالب قهرمان مردم سوریه در جبهه ضد تروریسم کنار ملت این کشور ایستاد. عملیات آزادسازی شهر حلب که به مثابه پایتخت معارضین مسلح سوریه خصوصا جبهه النصره، احرار الشام و ائتلاف جیش الفتح شناخته می‌شد وعملیات آزادسازی شهر دیرالزور، پایتخت معنوی داعش که بعد از خروج کنترل شهرهای موصل و رقه از سیطره داعش به عنوان مهم‌ترین شهر تحت تصرف این گروه تکفیری در منطقه آسیای غربی شناخته می‌شد٬ در کنار سایر رشادت‌های سردار سلیمانی دو نمونه از عملیات‌های شاخص ایشان در سوریه بود.

اگر سردار سلیمانی نبود اربیل عراق سقوط می‌کرد

پس از حمله غافلگیرانه و وحشیانه داعش ، شیرازه ارتش عراق به یکباره از هم پاشید؛ اما اشراف سردار سلیمانی به مسائل عراق باعث شد تا او دوباره ارتش عراق را با رویکردی مردمی بازسازی کند و با 67 مشاور خود در عراق به صورت هم‌زمان هم با گروههای تروریستی نظیر داعش مبارزه کند و هم توطئه های آمریکا را خنثی کند. بارها نیروهای آمریکایی در آسمان عراق سعی در افشای مسیر عملیاتهای نیروهای تحت امر سردار سلیمانی را داشتند وبه صورت همزمان از طریق بالگردها برای گروههای مخالف وداعش تجهیزات ارسال میکردند؛ با این وجود نتوانستند مانع پیروزی او شوند واولین فردی بود که پایان داعش در عراق و سوریه را اعلام کرد. او همچنین در کنار کردهای عراق در این مناطق علیه نیروهای ترویستی جنگید و پس ازآن نیز نفوذ و اعتبار و مشاوره های او نقش مهمی در خنثی نمودن توطئه تجزیه عراق و کردستان داشت؛ تا جایی که کردهای عراق اذعان می‌کنند اگر سردار سلیمانی نبود اربیل سقوط می‌کرد.

نقش سردار سلیمانی در تحکیم مقاومت در یمن و فلسطین

اما در یمن٬ سردار حاج قاسم سلیمانی حضور مستقیم در مبارزه جبهه مقاومت یمن با ائتلاف عربی-سعودی نداشت، اما بنابر درخواست انصارالله، کمک مستشاری به انصارالله یمن ارائه می‌داد.

در فلسطین نیز سردار سلیمانی با تفکر و آرمان‌های انقلاب اسلامی وارد میدان شد تا فلسطین و غزه را به نماد مقاومت تبدیل کند که نمونه آن پیروزی مبارزان فلسطینی در جنگ ۲۲ روزه غزه بر ارتش مجهز دشمن صهیونیستی بود.

سردار سلیمانی کشورهای عضو محور مقاومت را در قالب دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی شان علیه گروه‌های تروریستی و پروژه‌های آمریکایی-صهیونیستی منسجم کرده و معادلات منطقه را به نفع این محور تغییر داد. همین موضوع سبب شد تا آمریکا به همراه هم‌پیمانان منطقه‌ای خود و در راس آنها رژیم صهیونیستی در یک ارزیابی اشتباه به دنبال حذف سردار سلیمانی باشند. محور آمریکایی تصور می‌کرد که در نبود سردار سلیمانی٬ حزب‌الله لبنان و حشد شعبی عراق و مقاومت فلسطین و یمن و سوریه به مرور زمان تضعیف می‌‌‌‌‌‌‌‌شود. این توهم ناشی از رویکرد غلط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که به سیاست‌های بی‌هزینه معروف است بود؛ درحالی که از حجم هزینه‌ها و پیامدهای جنایت ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی غافل بود.

اولین و مهمترین تبعات این جنایت آمریکا تشدید آتش خشم و انتقام مردم منطقه علیه نیروهای آمریکایی بود که واشنگتن اکنون تبعات آن را اول از همه در عراق احساس می‌کند