گزارش اختصاصی الف / سوء استفاده هسته های خاموش داعش از شیوع کرونا در عراق؛ پاسخ قاطع نیروهای عراقی به تحرکات تروریست ها در استان دیاله + نقشه میدانی و عکس

گروه جهان الف،   3981228003
سوء استفاده هسته های خاموش داعش از شیوع کرونا در عراق؛ پاسخ قاطع نیروهای عراقی به تحرکات تروریست ها در استان دیاله + نقشه میدانی و عکس

به گزارش گروه بین الملل الف، با شیوع ویروس کرونا در استان های مختلف عراق و تمرکز نیروهای نظامی این کشور برای مقابله با این ویروس، هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش از فرصت به وجود آمده استفاده و دور جدیدی حملات را از سر گرفته اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی داعش حملاتی را در منطقه « الحد الاخضر» در حومه بخش « العباره» در شمال استان دیاله انجام دادند و شماری از نیروهای عراقی را در این محور زخمی کردند.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، تروریست ها در تلاش هستند حملات را در روزهای آینده در محورهای غرب، شمال غرب، شمال شرق و شرق استان دیاله تشدید کنند و همین مسئله باعث شده نیروهای عراقی نیز عملیات های جدید را برای تامین امنیت منطقه و جلوگیری از نفوذ هسته های خاموش داعش انجام دهند.

به گفته منابع میدانی، گروهی مشترک از نیروهای عراقی ( فرماندهی عملیات استان دیاله) پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در حومه منطقه « البوشاهین» در شهرستان « الخالص» در شمال استان دیاله علیه عناصر مخفی داعش آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای عراقی در جریان جست و جوی نقطه به نقطه، پاکسازی  و امن کردن این محور موفق شدند یک مخزن سلاح تروریست های داعش حاوی 20 فروند موشک، 4 راکت و 21 قبضه خمپاره را کشف و شناسایی کنند.

شهرستان راهبردی « الخالص» یکی از مهم ترین مناطق در استان دیاله به شمار می آید که با شهر بغداد فقط 55 کیلومتر فاصله دارد و جاده اصلی از مرکز به جنوب عراق نیز از این منطقه عبور می کند.

این شهرستان همچنین نقطه اتصال شهر « طوزخورماتو» به شهر « بعقوبه» و بغداد است؛ این منطقه دروازه شمالی شهر بعقوبه ( مرکز استان دیاله) به شمار می آید و همین اهمیتش را چند برابر کرده است.

از حومه رشته کوه های «حمرین» در شمال غرب استان دیاله خبر می رسد، گروهی از نیروهای پنجم ارتش عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را با هدف شناسایی عناصر مخفی داعش آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی توان خود را در این محور بر روستای « ام الحوالی» در بخش « العظیم» متمرکز کردند و در جریان این عملیات موفق شدند مقادیری از تجهیزات نظامی تروریست های داعش را کشف و ضبط کنند.

بخش « العظیم» در نزدیکی مرزهای شرقی استان صلاح الدین واقع شده و به هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش آلوده است؛ این منطقه همچنین دروازه شمالی شهرستان مهم و راهبردی « الخالص» محسوب می شود.

رشته کوه های حمرین از استان های « دیاله، کرکوک و صلاح الدین» می گذرند و به دلیل داشتن ارتفاعات صعب العبور و بلندی های متعدد به محل مناسب برای رشد عناصر مخفی داعش تبدیل شده که همین مسئله همواره یک تهدید برای منطقه « العظیم» است.

به گزارش گروه بین الملل الف، مناطق شمال شرق، شمال، شمال غرب و غرب از جمله « خانقین، بعقوبه، العظیم، مقدادیه، جلولاء، مندلی» و حومه دریاچه «حمرین» به هسته های خاموش داعش آلوده هستند و عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی این نقاط ادامه دارد.