شمار قربانیان مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان به ۵۶ نفر رسید

گروه جهان الف،   3981227179

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۵۶ نفر تاکنون براثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی احسان پور اظهار داشت: متاسفانه به رغم هشدارهای متعدد و مستمر در روزهای گذشته همچنان مواردی از مراجعه با مسمومیت ناشی از مشروبات تقلبی الکلی به مراکز درمانی استان مشاهده می شود.

وی بیان کرد:  در حال حاضر ۳۴ نفر بر اثر مصرف این مشروبات در بیمارستان ها بستری بوده که ۱۸ نفر از این تعداد در بخش مراقبت های ویژه تحت مداوا هستند.

بر اساس آخرین گزارش تا روز گذشته بیش از ۶۲۰ نفر در اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان به بیمارستان ها مراجعه کردند و ۵۱ نفر فوت شدند.

فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، میانگین سنی افراد مسموم بر اثر مشروبات را در خوزستان، ۳۴ سال اعلام کرده که کم سن‌ترین فوتی‌ها ۱۵ ساله و مسن‌ترین آنها ۷۲ ساله است.

 وی گفت: شایعاتی مبنی بر تاثیر مثبت الکل برای مقابله با کرونا از سوی سودجویان منتشر شد بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم به هیچ وجه اقدام به خوردن الکل نکنند چرا که هیچگونه اثری در روند درمان کرونا ندارد.

این مراجعات از روز ۱۶ اسفند آغاز شد و بیشترین میزان مراجعه در تاریخ ۱۸ اسفند گزارش شد که در یک روز ۲۱۸ نفر به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند. در روز ۱۹ اسفند ۱۷۰ نفر و در روز ۲۰ اسفند نیز ۴۹ نفر با مسمومیت ناشی از متانول مراجعه کردند. نخستین مراجعه برای مسمومیت الکل تقلبی در تاریخ ۱۶ اسفند بود.

علی بیرانوند معاون دادستان اهواز نیز از شناسایی و بازداشت ۲۷ نفر تاکنون در زمینه مشروبات الکلی تقلبی خبر داده و گفت:تمام عوامل تهیه و توزیع الکل سمی به لحاظ علم و آگاهی آنها از کشنده بودن الکل متانول با عنوان ارتکاب قتل عمد مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گفته وی، از توزیع حدود ۳۰ هزار لیتر الکل سمی به مصرف کنندگان جلوگیری شده است. همچنین چند متهم دیگر که نقش اصلی در این موضوع دارند نیز شناسایی و در تعقیب هستند که به زودی دستگیر خواهند شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ۲۷ اسفندماه اعلام کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۹۸۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۳۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

تا کنون ۳۳۱ نفر مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شدند که از این تعداد ۴۳ نفر فوت شدند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.