اقدامات فرانسه برای مهار کرونا

گروه سلامت الف،   3981227131 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
اقدامات فرانسه برای مهار کرونا

امانوئل مکرون که روز گذشته اعلام کرده بود، اقدامات لازم برای مهار کرونا را در فرانسه اعمال خواهد کرد و از شیوع ویروس کرونا به عنوان یک جنگ نام برده بود، امروز جزییات این اقدامات را اعلام کرد. 

به گزارش الف  نقل از یورو نیوز، از ساعت 12 روز سه شنبه 17 مارس 2020 فرانسویها باید تمام ارتباطات و ترددهایشان را در تمام فرانسه به حداقل برسانند. بر اساس این اعلامیه، فرانسویها برای مدت 15 روز باید در خانه بمانند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود. آنها اجازه ندارند به دیدار دوستان و خانواده بروند یا در پارکها تردد کنند. فعلا امکان برگزاری هیچ جشنی اعم از ازدواج یا تولد و دورهمی های خانوادگی و دوستانه ممنون است. هیچ کس اجازه خروج از فرانسه برای تفریح یا سفر را ندارد و مرزهای کشورهای جز شنگن به مدت 30 روز بسته خواهد شد. فقط فرانسویانی که خارج از کشور هستند اجازه ورود دارند. 

این اعلامیه جزییات را اینطور شرح می دهد: «فرانسویها طی 15 روز آینده فقط در صورت کسب اجازه و داشتن تاییدیه دولتی و کارت شناسایی معتبر فقط در موارد زیر اجازه خروج از خانه هایشان را دارند: 

تردد برای حضور در محل کار به شرطی که امکان دورکاری وجود نداشته باشد و کارفرما تاییدیه معتبر به نام فرد صادر کرده باشد؛

خرید روزانه اولین مایحتاج از نزدیکترین مراکز که اجازه فعالیت دارند (لیست این مراکز اعلام شده است)؛

*مراجعه ضروری به پزشک متخصص؛

*تردد کسانی که مجبور به نگهداری کودکان یا سالمندان هستند؛

*انجام ورزش های فردی همچون دویدن در اطراف محل سکونت بدون هیچ گونه ارتباط با افراد دیگر و دور هم جمع شدن؛

*گرداندن سگ اطراف محل سکونت». 

فرم درخواست مجوز در پایگاه دولت فرانسه و وزارت کشور در دسترس فرانسویان قرار دارد. ارتش بر ترددها و تاییدیه ها کنترل می کند و در صورت بروز هر گونه تخلف از قوانین ذکر شده، جریمه ای بین 38 تا 135 یورو صادر خواهد کرد.

شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه تا شامگاه دوشنبه به ۶ هزار و ۶۳۳ نفر رسیده است. در این کشور تا کنون ۱۴۸ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس گزارش وزارت بهداشت فرانسه، تنها در شبانه‌روز گذشته ۲۱ نفر بر اثر کرونا در این کشور جان باخته‌ و هزار و ۲۱۰ نفر دیگر به این بیماری مبتلا شده‌اند.